Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تولید کنسانتره سنگ آهن چادرملوی یزد 10.5 میلیون تن هدفگذاری شد
 

تولید کنسانتره سنگ آهن چادرملوی یزد 10.5 میلیون تن هدفگذاری شد

ﺳﻪشنبه، 08 اردیبهشت 1394 | Article Rating

مدیر مجتمع معدنی - صنعتی چادرملوی یزداعلام کرد: سال گذشته تولید کنسانتره سنگ آهن در این واحد به 10 میلیون و 320 هزارتن رسید که به بازار داخل عرضه و امسال دستیابی به رقم 10.5 تن هدفگذاری شده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، سیدمحمد ابریشمی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اکنون با توجه به روند برداشت سنگ آهن از معدن فعلی ارزیابی وجود 8 سال ذخیره معدنی است و صدور مجوز برای برداشت در ذخایر موجود در منطقه اهمیت بسزایی دارد.

وی ضمن تایید خبر مزایده ذخیره جدید سنگ آهن به نام «آنومالی ب 19» که به مرحله امضای قرارداد با اداره صنعت، معدن و تجارت یزد رسیده، گفت : حدود دو سال برای اکتشاف این ذخیره جدید زمان نیاز است زیرا پیش بینی می شود ذخیره در عمق 140 متری قرار دارد. 

ابریشمی میزان سنگ آهن دانه بندی تولیدی در سال 93 این واحد را بیش از 1.5 میلیون تن ذکر کرد و گفت: افت قیمت این ماده در بازار مصرف، موجب رسوب مقداری از تولید این بخش در معدن شده است. 

وی با انتقاد از شیوه اخذ بهره مالکانه (حق انتفاع) از این مجتمع معدنی - صنعتی، اظهار داشت: دریافت بهره مالکانه در همه کشورهای پیشرفته یک عرف است اما باید منطق به دنبال داشته باشد و به شکلی دریافت شود که مانع سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی نشود. 

مجتمع معدنی - صنعتی چادرملوی یزد در 180 کیلومتری محور یزد - طبس واقع شده است. 

میزان سنگ آهن اکتشافی کشور 5.1 میلیارد تن اعلام شده که از این رقم 2.8 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است. 


تصاویر
  • تولید کنسانتره سنگ آهن چادرملوی یزد 10.5 میلیون تن هدفگذاری شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها