Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 خوش‌بینی سنگ‌آهن به ادامه رشد قیمت‌ها
 

خوش‌بینی سنگ‌آهن به ادامه رشد قیمت‌ها

چهارشنبه، 09 اردیبهشت 1394 | Article Rating
قیمت سنگ‌آهن دیروز سه شنبه برای ششمین روز پیاپی افزایش داشت و به بالاترین قیمت خود در هشت هفته اخیر رسید. گروه بانکی استرالیا- نیوزلند احتمال زیادی را برای افزایش قیمت سنگ‌آهن در روزهای آینده قائل است.

سنگ‌‌آهن طولانی‌ترین دوره افزایش قمیت خود را در 15 ماه اخیر تجربه کرده است. قیمت سنگ‌آهن دیروز سه شنبه برای ششمین روز پیاپی افزایش داشت و به بالاترین قیمت خود در 8 هفته اخیر رسید. گروه بانکی استرالیا- نیوزلند احتمال زیادی را برای افزایش قیمت سنگ‌آهن در روزهای آینده قائل است. 

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از بلومبرگ، ANZ ، دست‌اندر‌کاران بازار امید زیادی برای ادامه روند افزایش قیمت‌ها طی روز‌های آینده دارند. بازار نسبت به افزایش قیمت‌ها بسیار خوش‌بین است از آن جهت که پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ سنگ‌آهن با شروع فصل ساخت‌وساز در چین افزایش پیدا می‌کند.


قیمت‌ها در بازار سنگ‌آهن طی هفته‌ای که گذشت بیشترین رشد قیمت در یک ماه را تجربه کرد، این رشد قیمت از دسامبر سال 2012 بی سابقه بوده است. روند افزایش قیمت‌ها از زمانی آغاز شد که کمپانی بی‌اچ‌پی اعلام کرد برخی از برنامه‌های توسعه ای خود را به تعویق می‌اندازد همچنین برخی کمپانی‌های کوچکتر همانند اطلس فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآوردند. بر اساس گزارش ANZ کف قیمت‌ها در بازار سنگ‌آهن شکل گرفته است. قیمت سنگ‌آهن نسبت به رکورد خود در سال 2011 رقمی معادل 69 درصد کاهش داشته است.

سنگ‌آهن با عیار 62 درصد برای تحویل در بندر کینگ‌دائو دیروز سه‌‌شنبه با 1.3 درصد افزایش به 59 دلار و 88 سنت در هر تن رسید. بر اساس آمار متال بولتن این قیمت بیشترین قیمت از 4 مارس بوده است. یک افزایش دیگر طی امروز می‌تواند قیمت‌ها را به بالاترین سطح خود از 3 ژانویه برساند.

بر اساس آمار انجمن آهن و فولاد چین که توسط سایت  Mysteel.com مورد تحلیل قرار گرفته است تولید روزانه  تولید‌کننده‌های بزرگ فولاد در چین از اوایل ماه آوریل 5 درصد رشد داشته است. اما در  گزارش CLSA آمده است طی سال 2015 میزان عرضه سنگ‌آهن با رشد خاصی مواجه نبوده است از آن جهت که افزایش عرضه تولید‌کنندگان بزرگ سنگ‌آهن با کاهش عرضه از جانب تولید کنندگان کوچکتر جبران شده است.



تصاویر
  •  خوش‌بینی سنگ‌آهن به ادامه رشد قیمت‌ها
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها