Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
شورای  مشترک آهن و فولاد به ادغام شدن شرکت های معدنی و فولادی کمک کند
 

شورای مشترک آهن و فولاد به ادغام شدن شرکت های معدنی و فولادی کمک کند

چهارشنبه، 09 اردیبهشت 1394 | Article Rating

به گزارش استیل ایران، قدیر قیافه رئیس انجمن سنگ آهن ایران، سنگ آهن و فولاد را دو بخش از هم ناگسستنی دانست که نه سنگ آهن بدون فولاد معنی پیدا می کند و نه فولاد بدون آهن. وی تجربیات سایر کشورهای دنیا در خصوص همکاری این دو گروه را با مثالی توضیح داد و گفت: وقتی به صنعت فولاد چین نگاه می کنیم شاهد این هستیم که آهن و فولاد چین از به هم پیوستن دو مجموعه شکل گرفته است که امروزه همین مجموعه به تنهایی 49 درصد آهن و فولاد کل دنیا را تامین می کنند.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران به خبرنگار استیل ایران گفت: پیشنهاد من این است که در یک بازه مثلا شش ماهه شورایی شکل بگیرد و هر دو انجمن تولیدکنندگان فولاد و سنگ آهن، پیشنهادات خود را به دولت ارائه دهند و در این پیشنهادات سهم هر دو انجمن به درستی در نظر گرفته شود. این همکاری در آینده میتواند به شکل گیری سرمایه گذاری های مشترک در حوزه های معدن و فولاد کمک کند. حتی این امکان وجود دارد که یکسری ادغام ها بین شرکت های معدنی و فولادی اتفاق بیفتد. وقتی به شرکت های بزرگ در چین و روسیه نگاه می کنیم شاهدیم که این شرکت ها از بخش های بالادست یعنی معدن تا تولید محصولات نوردی و سایر محصولات نهایی و فولادی را در تملک خود دارند و ما نیز لازم است که به همین سمت حرکت کنیم. در نهایت شورای آهن و فولادباید به سمتی پیش رود که بتواند به ادغام شدن شرکت های معدنی و فولادی کمک کند و همچنین سنگ آهن مورد نیاز داخل را تامین نماید.

قیافه در گفت و گویی با بولتن داخلی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: موضوع مهمتر این است که ما بتوانیم بر روی طرح جامع فولاد تاثیر مثبت بگذاریم. زیرا من و بسیاری از همکاران این بخش معتقدیم که اعداد و ارقام پیش بینی شده در چشم اندازها تا حدودی غیر واقعی و بلندپروازانه است و یکی از تلاش های ما تعدیل و نزدیک کردن این ارقام به واقعیت است.یعنی این شورا به نوعی باید کمک کند تا این اعداد چه در مورد ذخایر و چه در مورد تولیدات آینده اصلاح شود. مثلا اگر ما نرخ رشد فولاد را در طی 15سال گذشته بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که نرخ رشد در این سال ها، نرخ 8درصدی بوده است و اگر مابخواهیم با حفظ همین نرخ (که البته با رکود حال حاضر کمی سخت است) پیش برویم درافق 1404 به 36میلیون تولید خواهیم رسید. یعنی تولید با ظرفیت 55میلیون تن عملا یک انتظار کاملا بلند پروازانه و غیر واقعی است.

تصاویر
  • شورای  مشترک آهن و فولاد به ادغام شدن شرکت های معدنی و فولادی کمک کند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها