Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
منابع ارزی واردات صرف تولید فولاد شده بود از واردات بی‌نیاز بودیم
 

منابع ارزی واردات صرف تولید فولاد شده بود از واردات بی‌نیاز بودیم

یکشنبه، 13 اردیبهشت 1394 | Article Rating

عضو انجمن فولاد گفت: اگر ارزی که طی چند سال گذشته بابت واردات محصولات فولادی هزینه شد، به تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها و تولید کالای نهایی اختصاص پیدا می‌کرد، امروز از واردات فولاد بی‌نیاز بودیم.

محمدرضا رحیمی‌زاده با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم حمایت از تولید داخل، اظهار داشت: صنعت فولاد کشور چه در زمینه تأمین مواد اولیه و چه از نظر نیروی انسانی متخصص دارای نقطه قوت است به طوری که می‌تواند کشور را از واردات بسیاری از کالاهای فولادی بی‌نیاز کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر امکان تولید بسیاری از محصولات فولادی در کشور وجود دارد ولی مشکلاتی مانند تأمین نقدینگی و یا عدم تأمین به موقع مواد اولیه باعث شده تا برخی محصولات به تولید نرسند و یا به دلیل غیر اقتصادی بودن، تولیدشان متوقف شود.
وی با اشاره به واردات بی‌رویه محصولات فولادی به کشور، تصریح کرد: در حال حاضر بخش زیادی از ورق‌های فولادی از طریق دام‌پینگ به کشور وارد می‌شود و تولیدکنندگان داخلی را تحت فشار قرار می‌دهد که توجه به تولید داخل می‌تواند این مشکل را حل کند.
رحیمی‌زاده با تأکید بر لزوم تهیه آماری دقیق از پتانسیل داخلی برای تولید محصولات فولادی، گفت: برنامه‌ریزی برای تولید محصولات مورد نیاز کشور، صرفه‌جویی چشمگیری را در مصرف ارز به همراه خواهد داشت.
وی تأکید کرد: اگر طی چند سال گذشته ارزی که بابت واردات محصولات فولادی هزینه شد، به تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها و تولید کالای نهایی اختصاص پیدا می‌کرد، امروز از واردات فولاد بی‌نیاز بودیم.
وی توضیح داد: در حال حاضر ورق‌های فولادی با ضخامت 1.5، 2 و یا 8 میلی‌متر به کشور وارد می‌شوند در حالی که اگر ارز پرداخت شده بابت واردات آنها، به عنوان تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی داخل قرار می‌گرفت، نیازی به واردات این کالاها از چین، هند، کره یا قزاقستان نبود.
به گفته این عضو انجمن فولاد، اگر نقدینگی ارزی و ریالی مورد نیاز واحدهای فولادی تأمین شود، امکان تولید ورق‌های فولادی با سایزهای مختلف و تأمین نیاز داخل فراهم خواهد شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از فارس، وی با بیان اینکه در حال حاضر از تولیدکنندگان حمایت مالی نمی‌‌شود، گفت: سازمان‌های دولتی مانند بیمه،‌ امور مالیاتی و سیستم بانکی فشار زیادی را بر تولیدکنندگان وارد می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم تدوین برنامه‌ای جامع در مورد نیازهای صنعت فولاد و پتانسیل تولید محصولات فولادی در کشور، گفت: باید مشخص شود که چه حجم سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های فولادی مورد نیاز است تا با تأمین آن، این طرح‌ها در کوتاهترین مدت اجرایی شوند.

تصاویر
  • منابع ارزی واردات صرف تولید فولاد شده بود از واردات بی‌نیاز بودیم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها