Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بهره‌برداري از فاز تكميلي فولاد اسفراين تا پايان امسال
 

بهره‌برداري از فاز تكميلي فولاد اسفراين تا پايان امسال

دوشنبه، 14 اردیبهشت 1394 | Article Rating
ماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از بهره برداری طرح تکمیلی مجتمع صنعتی فولاد (فاز 4) این شهرستان تا پایان امسال خبر داد.


هادی قوامی در حاشیه بازدید رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از مجتمع فولاد و لوله گستر اسفراین اظهار کرد: هم اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح 70 درصد است.

وی گفت: اعتبار این طرح 94 میلیون یورو از محل صندوق ذخیره ارزی اعتبارت بوده که حدود 70 میلیون یوروی آن تاکنون هزینه و برخی از ماشین آلات آن نیز نصب شده است. مابقی طرح نیز که به علت مشکلات تحریم ها متوقف شده بود هم اکنون با پیگیری های انجام شده گشایش اعتبار شده که به زودی ماشین آلات سفارش داده شده از چین به کشور وارد می شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: با بهره برداری از طرح تکمیلی مجتمع فولاد این شهرستان قطعات مختلف و مهمی برای مصرف در صنایع گوناگون از جمله صنایع دریایی تولید خواهد شد. اهمیت این طرح تکمیلی در این است که ارزش افزوده 10 برابری برای تولیدات مجتمع فولاد ایجاد می کند. در آینده نیز قطعاتی در این فاز تولید خواهد شد که بیش از 60 برابر ارزش افزوده خواهد داشت.

شهرستان اسفراین با داران بودن دو مجتمع بزرگ صنعتی فولادو لوله گستر به عنوان قطب صنعتی خراسان شمالی شناخته می شود. این شهرستان 127 هزار نفری در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

پيشتر نيز سيدموسي راشدي، مدير بازاريابي و فروش شركت مجتمع صنعتي اسفراين در گفت‌وگو با خبرنگار ماين نيوز درباره طرح‌هاي توسعه مجتمع اسفراين در سال 1394 گفته بود: در سال 1394 فاز تكميلي مجتمع تقريبا به بهره‌برداري خواهد رسيد. در نيمه دوم امسال (1393) فاز ماشين كاري به بهره‌برداري رسيد. در اين فاز قطعه خرد شده را به روش ماشين كاري نهايي كرده و به فروش مي‌رسانيم. تجهيز خاصي نيز به نام ESR در آنجا هست كه بسيار بزرگ سايز با ظرفيت 50 تن با قطر حداكثر 1200 ميليمتر است كه در نيمه اول سال 1394 به بهره‌برداري مي‌رسد و ما قادر هستيم فولادهاي ابزار با سايز بالا و با كيفيت عالي را توليد كنيم.

به گفته وي در سال 1393 ظرفيت اسمي مجتمع اسفراين 80 هزار تن بود كه قرار است امسال توليد مجتمع به 70 هزار تن برسد.

تصاویر
  • بهره‌برداري از فاز تكميلي فولاد اسفراين تا پايان امسال
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها