Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
فولاد در کنار آب جان می‌گیرد
 

فولاد در کنار آب جان می‌گیرد

دوشنبه، 14 اردیبهشت 1394 | Article Rating

مرتضی آقاجانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان می‌گوید: درحال‌حاضر معادن ما وسط کویر قرار دارند یعنی آب و تمامی زیرساخت‌ها باید به آنجا آورده شود که این کار بسیار سخت و پر هزینه است چراکه فولادسازی نیاز به آب فراوان دارد.

وی می‌افزاید: در همه جای دنیا صنایع سنگین نزدیک آب‌ها بنا می‌شود تا با هزینه‌های بالای آبرسانی مواجه نباشند و به‌راحتی بتوانند از آب برای تولیدات خود استفاده کنند چراکه در سواحل امکانات توسعه‌ای بیشتری وجود دارد و برای تولید مناسب‌تر است.
آقاجانی درباره معادن کرمان و یزد بیان می‌کند: استان کرمان و یزد به علت داشتن خطوط ریلی مناسب و مسافت نه‌چندان دور با مناطق جنوبی کشور گزینه‌های مناسبی برای تهیه مواد اولیه کارخانه‌های فولاد است چراکه به‌راحتی می‌توان حمل‌ونقل انجام داد و مواد را به کارخانه‌ها رساند.
وی خاطرنشان می‌کند: درحال‌حاضر به خاطر رکود جهانی و کمبود تقاضا برای محصولات، فولاد در شرایط رکود به سر می‌برد که امید می‌رود در نیمه دوم امسال شاهد شکوفایی این صنعت باشیم و این دوران را به خوبی سپری کنیم.
مدیرعامل فولاد هرمزگان درباره مزایای نزدیکی واحدهای فولادسازی به دریا تصریح می‌کند: از مزایای دیگر نزدیک بودن واحدهای تولیدی فولاد به دریا این است که با وجود اسکله‌های حمل‌ونقل، صادرات با سهولت بیشتری انجام می‌شود و این مسئله می‌تواند انگیزه تولیدکنندگان را بالا ببرد. مرتضی آقاجانی تاکید می‌کند: در همین زمینه دو پیشنهاد اساسی به دولت و تولیدکنندگان فولاد مطرح شده است که سرنوشت این صنایع معدنی را در آینده تغییر می‌دهد. وی ادامه می‌دهد: پیشنهاد اول که دسترسی به بازارهای جهانی را سهولت می‌بخشد، راه‌اندازی کارخانه‌های فولاد در کنار بنادر و دریاهاست که در طرح جامع فولاد این اقدام برای بقای صنعت فولاد الزامی است و در پیشنهاد دوم احداث کارخانه‌های فولادسازی در استان‌های معدن‌خیز مطرح شده که کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل برای تامین مواد اولیه از معدن تا کارخانه مد نظر قرار گرفته است.
وی درباره کم‌آبی کشور از یک‌سو و استفاده فراوان آب در فولادسازی از سوی دیگر بیان می‌کند: تولید فولاد نیاز فراوانی به آب دارد ولی علاوه بر استفاده از آب باید روش‌هایی برای کاهش میزان مصرف آب در فولادسازی نیز مورد بررسی قرار گیرد.
آقاجانی می‌افزاید: درحال‌حاضرکشور با بحران کم‌آبی روبه‌روست و استفاده از خنک‌کننده‌ها می‌تواند در مناطق کم‌آب تاثیرگذار باشد و شرایط مطلوب‌تری را برای تولید فولاد ایجادکند.
به گزارش استیل ایران به نقل ازگسترش صنعت، وی تصریح می‌کند: درحال‌حاضر عمده‌ترین مشکل بخش فولاد، کمبود تقاضا است که بسیاری از واحدهای فولادسازی با آن روبه‌رو بوده یا به تعطیلی کشیده شده‌اند چراکه بسیاری از این واحدها با کمبود نقدینگی مواجه هستند.
وی خاطرنشان می‌کند: درحال‌حاضر تمهیداتی اندیشیده شده که با کاهش بهره بانکی و تزریق پول به سیستم ساخت‌وساز و عمران، شرایط مساعدتر شده و تقاضا برای خرید افزایش یابد زیرا با افزایش ساخت‌وسازها، تولیدکنندگان رغبت بیشتری به تولید پیدا می‌کنند.


تصاویر
  • فولاد در کنار آب جان می‌گیرد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها