Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

ﺳﻪشنبه، 15 اردیبهشت 1394 | Article Rating
در حالی که عربستان توقف حملات به یمن برای ارسال کمک های بشردوستانه را بررسی می کند، با کاهش نگرانی ها از اختلال در عرضه نفت خاورمیانه، قیمت نفت برنت امروز کاهش یافت و به 66 دلار نزدیک شد.
تقویت ارزش دلار نیز امروز در افت قیمت نفت موثر بود. سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمار میزان ذخایر نفت خام آمریکا در اواخر این هفته هستند.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از رسیدن به بالاترین رقم سال 2015 (67 دلار و 10 سنت) در روز دوشنبه، امروز 17 سنت کاهش یافت و به 66 دلار و 28 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز 12 سنت کاهش یافت و به 58 دلار و 81 سنت رسید.
بن له بران، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «تقویت ارزش دلار و انتشار اخباری در مورد اینکه عربستان قصد دارد بمباران یمن را متوقف سازد، دو عاملی هستند که در حال حاضر بر قیمت نفت تاثیر گذاشته اند.»
روز دوشنبه وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد، ائتلاف به رهبری عربستان اعلام آتش بس در برخی مناطق را به منظور رسیدن کمک های بشردوستانه به این کشور بررسی کرده است.
تحلیلگران موسسه فیلیپ فیچرز معتقدند، تا زمانی که تنش های ژئوپلتیک پابرجا باشد، قیمت ها در روز سه شنبه بیش از یک درصد تغییر نمی کند.
نتایج یک نظرسنجی در روز دوشنبه نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته حدود 2 میلیون بشکه افزایش یافته که این هفدهمین هفته متوالی همراه با رشد بوده است.
گروه صنعتی انستیتوی نفت آمریکا ارزیابی خود از حجم ذخایر هفته گذشته را روز سه شنبه منتشر خواهد کرد. فردا نیز قرار است آمارهای رسمی دولت آمریکا در این زمینه منتشر شود.
سرمایه گذاران همچنین در انتظار انتشار آمارهای مربوط به میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا در ماه آوریل هستند که روز جمعه منتشر خواهد شد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها