Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صادرات ۴۶۶ هزار تن سنگ آهن در فروردين ۹۴
 

صادرات ۴۶۶ هزار تن سنگ آهن در فروردين ۹۴

چهارشنبه، 16 اردیبهشت 1394 | Article Rating
صادرات سنگ آهن ايران در نخستين ماه سال 1394 در ادامه روند نزولي خود با افت بالغ بر 66 درصدي به كمي بيش از 466 هزار تن رسيد.


براساس تازه‌ترين آمار گمرك ايران در فروردين ماه سال جاري معادل 466 هزار و 145 تن سنگ آهن هماتيت دانه‌بندي با خلوص آهن بيشتر از 40 درصد از كشور صادر شد كه اين ميزان صادرات نسبت به مدت مشابه در سال قبل كاهش 66.7 درصدي را نشان مي‌دهد.

همچنين ارزش صادرات سنگ آهن ايران در همين مدت با افت 83.1 درصدي بالغ بر 15 ميليون دلار شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، در آمار گمرك ايران به صادرات سنگ هماتيت دانه‌بندي با خلوص آهن كمتر از 40 درصد نيز اشاره شده كه البته رقم بسيار پاييني محسوب مي‌شود؛ به طوري كه در فروردين امسال حدود 16 هزار تن از اين محصول به ارزش تقريبي 414 هزار دلار از كشور صادر شد.

سنگ آهن در فروردين ماه امسال از نظر ارزشي سي‌امين كالاي عمده در صادرات غيرنفتي كشور بود. اين در حالي است كه اين محصول در سال 1392 در صدر صادرات غيرنفتي كشور قرار گرفته بود. اما از نيمه دوم سال گذشته روند نزولي صادرات اين محصول معدني شدت گرفت.

سهم سنگ آهن از كل صادرات غيرنفتي كشور در فروردين 1394 از نظر وزني و ارزشي به ترتيب به 0.68 و 9.79 درصد رسيد.

كاهش شديد صادرات سنگ آهن در سال گذشته به حدي بوده كه اين محصول حتي در بين محصولات معدني و صنايع معدني نيز جايگاه نخست خود را در حوزه صادرات از دست داده و پايين‌از از فولاد و سيمان قرار گرفته است.

آمار گمرك ايران نشان مي‌دهد كه در چند ماه آخر سال گذشته صادرات سنگ آهن كشور متوقف شده و عملا به صفر رسيده بود؛ به طوري كه در اسفند ماه سال قبل نيز طبق آمار گمرك تنها حدود 18 هزار تن سنگ آهن از كشور صادر شد. صادرات سنگ آهن كشور از نيمه دوم سال قبل تا پايان آن، ماهانه از 22 هزار تن فراتر نرفت.

به گزارش ماين نيوز، مجموع صادرات سنگ آهن ايران نيز در سال 1393 با كاهش نزديك به 70 درصدي بالغ بر 7.5 ميليون تن شد. از نظر ارزشي نيز صادرات سنگ آهن ايران با افت 67.4 درصدي به 489.1 ميليون دلار رسيد.

تصاویر
  • صادرات ۴۶۶ هزار تن سنگ آهن در فروردين ۹۴
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها