Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
نگاهی به بازار سنگ آهن در هفته گذشته
 

نگاهی به بازار سنگ آهن در هفته گذشته

چهارشنبه، 16 اردیبهشت 1394 | Article Rating

هفته گذشته قیمت سنگ آهن کمی کاهش یافت. افزایش قیمت یک هفته قبل خریدارها را نگران کرده بود. آن ها معتقد بودند وضعیت بازار فولاد به گونه ای است که کمکی به رشد قیمت مواد اولیه نخواهد کرد. متوسط قیمت سنگ آهن خلوص ٦٢ درصد موسسه پلاتس با ٣ دلار معادل ٥,٤ درصد افت به ٥٥ دلار و ٥٠ سنت هر تن خشک سی اف آر چین رسید . ظاهرا افزایش قیمت یک هفته قبل به دلیل بهبود جو بازار و رشد قیمت در بازارهای فیوچرز بوده است. با افت قیمت در بازار نقدی، جو بازار نیز منفی شد و در بازار سواپ سنگ آهن نیز قیمت با ٢.٨ دلار هر تن خشک افت به ٥٥ دلار و ٥٥ سنت هر تن خشک سی اف آر رسید.

با افزایش قیمت، کارخانه ها به سرعت وارد بازار شدند ولی با تکمیل خرید ها بازار مجددا متوقف شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایفنا، برخی از فعالان بازار معتقدند در ماه می قیمت سنگ آهن باز هم کاهش خواهد داشت چون در آوریل بخشی از عرضه صادراتی استرالیا به دلیل شرایط بد جوی در بنادر ماند و در ماه می روانه بازار چین خواهد شد. از این رو بر جو منفی بازار می افزاید.

در این بین هفته گذشته شرکت معدنی واله برزیل اعلام کرد تولید را در صورت نیاز ٣٠ میلیون تن کاهش خواهد داد. شاید کاهش تولید سنگ آهن سایر شرکت های معدنی که تا ١٥ ماه آینده تا ٧٠ میلیون تن تخمین زده شده به بهبود اوضاع بازار کمک کند.

تصاویر
  • نگاهی به بازار سنگ آهن در هفته گذشته
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها