Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بازار سنگ آهن تضعیف می شود
 

بازار سنگ آهن تضعیف می شود

شنبه، 19 اردیبهشت 1394 | Article Rating

انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در جدیدترین گزارش خود منتشر کرد که تقاضای سنگ اهن چین به عنوان بزرگترین خریدار مواد خام تولید فولاد در جهان، در سه ماهه دوم سال 2015 (11 فروردین تا 11 تیر) همچنان ضعیف باقی می ماند چراکه تقاضای فولاد در دومین اقتصاد بزرگ دنیا برخلاف انتظارات قبلی پکن در جهت توسعه رشد اقتصادی و ایجاد ثبات در آن، افزایش چشمگیری نخواهد داشت.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن 24 ازsteelhome، قیمت سنگ اهن جهشی را اواخر ماه آوریل تجربه کرد که دلیل عمده آن، تعطیلی و کاهش تولید معادن خارجی است اما قیمت ها عمدتاً به دلیل وجود عرضه مازاد همچنان در نوسان خواهد بود.

براساس اطلاعات موسسه پلاتز، سنگ آهن با عیار 62 درصد، بهای 46.7 دلار به ازای هر تن را در 2 آوریل تجربه کرده و در 27 همان ماه به 56.75 دلار جهش یافت.

در بیانیه انجمن آهن و فولاد چین همچنین آمده، الزامی برای افزایش قیمت وجود ندارد چون در بازار فولاد چین، ظرفیت ها و تقاضای ضعیف است و قیمت ها نیز هنوز افزایش چشمگیری نداشته است.

تولید فولاد خام چین در سه ماهه نخست سال 2015، کاهش 1.7 درصدی داشته و مصرف ظاهری فولاد نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.3 درصد افت را نشان می دهد.

مشکلات تقاضا و ظرفیت های موجود، سختی های زیادی برای چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان را در بر داشته است.

طبق اعلام انجمن آهن و فولاد چین، تولید فولاد خام اعضای این انجمن در 20 روز نخست ماه آوریل درمقایسه با ماه مارس تنها 28 هزار و 500 تن، معادل 1.7 درصد افزایش داشت و به 1.7 میلیون تن رسیده بود.

اعضای این انجمن همچنین برای سه ماهه نخست امسال کسری 987 میلیون یوانی را گزارش کرده اند که این به معنای تجمیل زیان برای بیش از 49.5 درصد از کارخانه های فولادی است.

کیوان جعفری طهرانی مدیر امور بین الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن و یکی از فعالان این بازار نیز در گفتگو با معدن24 گفت: براساس اطلاعات رسیده، شرکت فورتسکیو (FMG) که 3 روز پیش با تشکیل ائتلافی با همراهی واله و بی اچ پی کاهش تولید داده بود، خلف وعده کرده و اقدام به افزایش تولید کرد.

وی افزود: این اقدام می تواند اینگونه نتیجه گیری شود که افزایش قیمت های اخیر، تداوم نخواهد داشت و متوقف خواهد شد.
از اینرو پیش بینی می شود پایین ترین قیمت سنگ آهن در تابستان امسال اتفاق بیافتد.

جعفری طهرانی در خاتمه گفت: شواهد حاكی است ماه جولای (١١ تیر تا ١١ مرداد) قیمت ها به مرز ٤٥ دلار و حتی پایین تر سقوط خواهند كرد.

تصاویر
  • بازار سنگ آهن تضعیف می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها