Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
اختصاص سهم ۴۰ درصدی تولید فولاد اکسین به ورق‌های ساخت لوله‌های نفت و گاز
 

اختصاص سهم ۴۰ درصدی تولید فولاد اکسین به ورق‌های ساخت لوله‌های نفت و گاز

شنبه، 19 اردیبهشت 1394 | Article Rating
مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد اکسین خوزستان از رشد 92 درصدی تولید و فروش محصولات آلیاژی و خاص فولاد اکسین در سال گذشته خبر داد و گفت: قرار است امسال 40 درصد از کل تولیدات فولاد اکسین به ورق‌های مخصوص ساخت لوله‌های انتقال نفت و گاز اختصاص یابد.


رضوان زنگنه با بیان اینکه بازار صنعت فولاد در سال گذشته در شرایط خوبی قرار نداشت، افزود: با این وجود فولاد اکسین به دلیل قابلیت‌هایی که در زمینه تولید ورق‌های موردنیاز صنایع مختلف از نظر کیفی و ابعاد خاص دارد توانست سال گذشته را در مقایسه با سایر شرکت‌های فولادی بهتر به پایان برساند و از سال 1393 به سلامت خارج شد.

وی افزود: فولاد اکسین در سال قبل عمده محصولاتی را که تولید کرده بود توانست بفروشد. البته رسالت اصلی فولاد اکسین تولید فولادهای خاص و ورق‌های ساخت لوله‌های انتقال سیالات است و باید به این سمت برویم که سهم عمده سبد محصولات شرکت مرتبط با محصولات موردنیاز صنایع نفت و گاز باشد. برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات شرکت نیز ظرف یکی دو سال گذشته در همین راستا پایه‌گذاری شد و امیدواریم ظرف چند سال آینده بتوانیم در همین جهت حرکت کنیم. قرار است امسال سهم 40 درصدی از محصول تولیدی فولاد اکسین به ورق‌های مخصوص ساخت لوله‌های نفت و گاز اختصاص یابد.

وی درباره افزایش تعرفه واردات فولاد که از ابتدای سال اجرایی شد به خبرنگار ماین نیوز توضیح داد: پیشنهاد ما این بود که تعرفه واردات ورق‌هایی که قابلیت تولید آنها در فولاد اکسین وجود دارد افزایش یابد که خوشبختانه این اتفاق رخ داد و تعرفه واردات از 4 به 15 درصد افزایش یافت. البته این افزایش تعرفه کمی با تاخیر صورت گرفت؛ به طوری که دامپینگ چین به سطح 20 تا 25 درصد نیز رسیده بود و این تاخیر باعث شد تا فرصت بازار را از دست بدهیم.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دیگر که دارای کارخانه‌هایی مشابه فولاد اکسین هستند خیلی زودتر از ایران اقدام به تعرفه‌گذاری روی واردات خود کردند، اظهار کرد: سیاست‌های دولت باید براساس تغییراتی که در بازار جهانی رخ می‌دهد منعطف و در راستای حمایت از تولید داخلی باشد.

زنگنه با بیان اینکه فولاد اکسین در سال گذشته حدود 12 هزار تن صادرات داشت و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت، اضافه کرد: البته اولویت ما در صورتی که صنعت نفت و گاز کشور مجددا راه افتاده و رونق بگیرد با تامین نیاز داخلی خواهد بود و حتی نیاز داخل بسیار بیشتر تولید ما خواهد بود.

او درباره احتمال عرضه محصولات فولاد اکسین در بورس کالا نیز گفت: ما محصولات خود را براساس سفارش مشتریان تولید می‌کنیم و به همین دلیل از حضور در بورس کالا مستثنی هستیم.

تصاویر
  • اختصاص سهم ۴۰ درصدی تولید فولاد اکسین به ورق‌های ساخت لوله‌های نفت و گاز
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها