Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تولید ۷۸۳ هزار تن ورق در فولاد اکسین در سال ۹۳
 

تولید ۷۸۳ هزار تن ورق در فولاد اکسین در سال ۹۳

شنبه، 19 اردیبهشت 1394 | Article Rating
مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان از تولید 783 هزار تن محصول در این شرکت در سال گذشته خبر داد و گفت: با اجرای طرح توسعه 1.2 میلیون تنی فولاد اکسین که در حال مذاکره با شرکت‌های مختلف برای اجرای آن هستیم، فولاد اکسین در تامین اسلب موردنیاز خود خودکفا خواهد شد.


امین آسیابان در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه شرکت فولاد اکسین خوزستان تولیدکننده ورق‌های عریض فولادی خاص بوده و تنها کارخانه در این زمینه در ایران و منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود، افزود: رویکرد ما به گونه‌ای بوده که از سال 1394 تا 1397 را برای تولید فولادهای خاص لحاظ کرده و صنایع مختلف را نیز از این بعد تقسیم‌بندی کرده‌ایم. محصولات تولیدی ما کاربردهای وسیعی دارند و به طور کلی در چهار رده فولادهای سازه‌ای، فولادهای کشتی‌سازی، فولادهای خطوط انتقال نفت و گاز و فولادهای مخازن تحت فشار و ذخیره صنایع نفت و گاز ورق‌های فولادی را تولید می‌کنیم.

وی افزود: این چهار رده فولادی دارای زیرمجموعه‌های زیادی هستند که در شرکت فولاد اکسین امکان تولید کلیه آنها وجود دارد. دانش فنی تولید این محصولات نیز در کارخانه وجود داشته و این دانش از طریق سازنده کارخانه یعنی شرکت دانیلی ایتالیا به ما منتقل شده است.

مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت تولید فولاد اکسین خوزستان سالانه یک میلیون و 50 هزار تن شامل سبدی از محصولات مختلف است، درباره طرح توسعه در دست اجرای این شرکت نیز به ماین نیوز توضیح داد: ما سال قبل حدود 783 هزار تن محصول تولید کردیم. در عین حال یک طرح توسعه فولادسازی 1.2 میلیون تنی نیز در دست اجرا داریم که برای اجرای آن با شرکت‌های مختلفی مذاکره شده است. با اجرای این طرح توسعه نیاز فولاد اکسین به ماده اولیه یعنی اسلب به صورت کامل تامین خواهد شد.

آسیابان افزود: در حال حاضر فولاد اکسین اسلب موردنیاز خود را از شرکت‌های فولاد خوزستان و هرمزگان و بخشی را نیز از خارج از کشور تامین می‌کند که با اجرای طرح توسعه یادشده این نیاز به طور کامل در داخل شرکت قابل تامین خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا شرکت دانیلی این طرح توسعه را اجرا خواهد کرد؟ اظهار کرد: مذاکرات با شرکت‌های مختلف در این زمینه انجام شده و به احتمال زیاد ممکن است شرکت دانیلی مجری این طرح شود اما هنوز این موضوع نهایی و مشخص نشده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، مدیر تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه شرکت فولاد اکسین در حال حاضر در وندور لیست 11 شرکت فعال در صنایع نفت و گاز قرار گرفته و تائیدیه‌های لازم را برای تامین مواد موردنیاز این شرکت بدست آورده است، اضافه کرد: به دلیل اینکه فعلا در شرایط تحریمی قرار داریم، نمی‌توانیم استانداردهای آمریکایی را کسب کنیم اما تلاش کردیم با اخذ استانداردهای دیگر از جمله استاندارد کره سطح کیفیت و استاندارد خود را ارتقا دهیم.

آسیابان خاطرنشان کرد: در حال حاضر صادرات نیز در برنامه ما قرار دارد و به کشور عراق نیز هم‌اکنون صادرات داریم. اگر مصرف‌کنندگان داخلی به سمت خرید از فولاد اکسین بیایند می‌توانیم نیاز کشور را به ورق‌های عریض پاسخگو باشیم. حدود دو هفته پیش نیز از دو محصول جدید تولید خود رونمایی کردیم. یکی از آن دو محصول ورق A537 کلاس دو است که برای مخازن نفت و گاز کاربرد دارد. محصول دیگر نیز که تاکنون در ایران و خاورمیانه تولید نشده ورق ضدسایش با نام تجاری اختصاصی فولاد اکسین (هاردوکسین 450) است که دقیقا مشابه همان محصول تولیدی شرکت فولاد سوئد است و با کیفیت آن برابری می‌کند که هم‌اکنون این دو محصول در سبد محصول ما قرار گرفته‌اند و هر شرکتی به آنها نیاز داشته باشد ما قادر به تولید آنها هستیم.

پیشتر نیز ایمان محمدزاده، سرپرست خط نورد شرکت فولاد اکسین خوزستان از اجرای طرح توسعه این شرکت در آینده نزدیک خبر داده بود.

تصاویر
  • تولید ۷۸۳ هزار تن ورق در فولاد اکسین در سال ۹۳
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها