Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا به ۱۱۸۲ دلار در هر اونس رسید

ﺳﻪشنبه، 22 اردیبهشت 1394 | Article Rating
به دنبال کاهش جزئی قیمت طلا در جلسه گذشته، قیمت طلا امروز هم به دلیل تقویت ارزش دلار و نبود تقاضای قوی برای سرمایه گذاری در بازار فلز زرد در زیر 1200 دلار در نوسان بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 0.3 درصدی در روز دوشنبه، امروز با اندکی تغییر به رقم 1182 دلار و 83 سنت رسید.

یونان روز دوشنبه حدود 750 میلیون یورو (معادل 836.70 میلیون دلار) به صندوق بین المللی پول پرداخت کرد و نگرانی ها در مورد احتمال نکول این کشور در پرداخت بدهی هایش را مرتفع ساخت. اما وزیر دارایی یونان اعلام کرد، وضعیت نقدینگی این کشور «به نحو بدی اضطراری است» و توافقی برای آزاد سازی مبالغ بیشتر در طی چند هفته آینده مورد نیاز است.
وزرای دارایی حوزه یورو از پیشرفت های حاصل شده در مذاکرات بین آتن و صندوق بین المللی پول، کمیسیون اروپایی و بانک مرکزی اروپا استقبال کردند، اما گفتند برای رسیدن به توافق باید کار بیشتری صورت گیرد. این مذاکرات به مذاکرات پول در مقابل انجام اصلاحات معروف شده است. شکست این مذاکرات می تواند منجر به خروج یونان از حوزه یورو شود.
یک تاجر در هنگ کنگ گفت: «موضوع یونان موجب ایجاد هیچ گونه تقاضایی برای طلا نشده است. حتی آمارهای ناامید کننده از اقتصاد آمریکا در هفته گذشته هم نتوانسته قیمت طلا را بالا ببرد و این یعنی سرمایه گذاران در بازار طلا با احتیاط زیادی حرکت می کنند.»
تجار گفتند، طلا احتمالا افت قیمت خود در زیر 1200 دلار را ادامه خواهد داد.
تقویت ارزش دلار نیز دیگر عامل موثر در روند کاهشی قیمت طلا بود. تقویت ارزش دلار، طلا را برای دارندگان دیگر ارزها گرانتر می کند، و تقاضا برای فلز زرد را کاهش می دهد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها