Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
قیمت سنگ آهن جان گرفت
 

قیمت سنگ آهن جان گرفت

پنجشنبه، 24 اردیبهشت 1394 | Article Rating
هفته جاری قیمت سنگ آهن دوباره افزایش پیدا کرد چون با سومین کاهش نرخ بهره بانکی توسط چین طی شش ماه (متعاقب خبرهای مربوط به کاهش حجم تجاری خارجی آن در ماه آوریل) بازارها را دچار شگفتی کرد.


به گزارش استیل ایران به نقل از معدن 24، قیمت پایه سنگ آهن با عیار 62 درصد شامل کرایه و بیمه در بندر تیانجین با 2 دلار یا 3.3 درصد افزایش به 62.5 دلار در هرتن رسید که بالاترین قیمت در طول 10 هفته گذشته است.

شاخص سنگ آهن 62 درصد متال بولتن هم در بنادر چین با 1.6 درصد افزایش به 63.02 دلار در هر تن رسید.

افزایش قیمت نرمه سنگ آهن کم عیار 58 درصد به 54.17 دلار در هر تن رسید که از ژانویه گذشته تا کنون بالاترین قیمت محسوب می شود.

این افزایش که از 16 آوریل آغاز شده در ابتدای ماه می متوقف شد اما افزایش اخیر از شروع ماه آوریل که در آن زمان قیمت نقد به پایین ترین سطح خود رسید، 33 درصد قیمت این کالا را افزایش داده است.

قیمت سنگ آهن در سال گذشته 47 درصد کاهش داشته و این افت در ابتدای سال 2015 بالای 70 دلار در هر تن بود.

تصمیم دولت چین برای تشویق به وام دهی بانکها از طریق کاهش نسبت نقدینگی نهادهای مالی به دلیل افزایش رکود در این کشور اتخاذ شد.

روز جمعه گذشته برخلاف پیش بینی افزایش دوباره در ماه آوریل، صادرات چین بیش از 6 درصد کاهش پیدا کرد. اما شوک واقعی کاهش 16.2 درصدی واردات بود.

علیرغم خبرهای مربوط به تداوم نسبتاً خوب واردات سنگ آهن کشور در ماه آوریل امسال نسبت به سال گذشته واردات 3.8 درصد کاهش داشته است.

ماه گذشته واردات سنگ آهن کشور 80.2 میلیون تن بود اما همین رقم در سال گذشته در ماه آوریل 83.4 میلیون تن بود.

امسال تا کنون واردات کشور نسبت به سال گذشته که رکود رشد آن شکسته شد، هنوز رشد آن ادامه دارد.

انتظار میرود که کاهش نرخ بهره بتواند هرچه سریعتر به شرکتهای مقروض دولتی بسیاری از آنان در زمینه معادن و صنایع فلزی فعالیت می کنند، کمک کند.

مشوقهای اقتصادی می تواند سرمایه گذاریهای زیر بنایی را افزایش داده و صنعت مسکن بحران زده را که مصرف یا تقاضای فولاد آن بالاست، احیاء کند.

مصرف فولاد چین سال گذشته برای اولین بار از سال 1995 کاهش یافت، اما آخرین ارقام مربوط به فولاد سازمان کشور نشان میدهد که در پایان ماه آوریل تولید آنان بطور متوسط روزانه 1.79 میلیون تن یا 3.9 درصد افزایش داشته است.


تصاویر
  • قیمت سنگ آهن جان گرفت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها