Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش ۳۵ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

یکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 | Article Rating

قیمت جهانی طلا در جریان معاملات هفته گذشته ۳۵ دلار افزایش یافت و در پایان روز جمعه به ۱۲۲۴ دلار در هر اونس رسید.

در حالی که آمارهای ضعیف از‌ شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا بر ارزش دلار تاثیر گذاشته و احتمال افزایش زودهنگام نرخ بهره را تضعیف کرده است، قیمت طلا روز جمعه در نزدیکی بالاترین رقم 3 ماه اخیر باقی ماند و در مسیر ثبت بیشترین رشد هفتگی از اواسط ژانویه تاکنون قرار گرفت.
متعاقب انتشار این آمارها، ارزش دلار در برابر یورو کاهش یافت و به طلا اجازه داد افزایش سه جلسه ای خود را ادامه دهد. قیمت طلا روز پنجشنبه به رقم 1227 دلار و 4 سنت، یعنی بالاترین رقم از اواسط فوریه تاکنون رسید.
به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.3 درصد افزایش به 1224 دلار و 53 سنت رسید. قیمت ها در این هفته 3 درصد برابر با 35 دلار رشد داشت.
جدیدترین گزارش های اقتصادی این احتمال را تقویت کرده که اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قوی نیست که فدرال رزرو از ماه ژوئن افزایش نرخ بهره را شروع کند.
آمارهای منتشر شده در روز جمعه نشان داد که شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا در این ماه بیش از حد انتظار کاهش یافته، هرچند که قبلا یک گزارش نشان داده بود، رشد فعالیت تولیدی در ایالت نیویورک پس از 3 ماه متوالی کاهش، در ماه می سرعت گرفته است.
اگن وینبرگ، تحلیلگر کومرزبانک در این باره گفت: «اگر آمارها از اقتصاد آمریکا ضعیف باقی بماند، احتمال افزایش قیمت (طلا) هست... وقتی آمارهای اقتصادی ضعیف است، بازار به دنبال نشانه هایی از زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو خواهد بود.»
قیمت طلا به پیش بینی ها در مورد زمان افزایش نرخ بهره حساس است، زیرا افزایش نرخ بهره موجب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود و در عین حال ارزش دلار را بالا می برد.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه 0.61 درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم 4 ماه گذشته یعنی 723.91 تن رسید.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها