Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 سقوط از رونق به فاجعه
 

سقوط از رونق به فاجعه

یکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 | Article Rating

بهادر احرامیان، عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران می‌گوید: در بخش سنگ‌آهن اتفاقی که افتاده، سقوط قیمت سنگ‌آهن است که از شرایط رونق به فاجعه رسیدیم .

 بهادر احرامیان عنوان می‌کند که در حال حاضر کسری کنسانتره در کشور وجود ندارد و در اصل نیاز داخلی کشور گندله‌سازی است که گلوگاه اصلی نیاز فولادسازان کشور است. با این حال برای گندله‌سازی به ایجاد بسترها و زیر ساخت‌های لازم نیاز داریم. وی با اشاره به اینکه باید در این رابطه هرچه زودتر تصمیم‌گرفته شود تا انگیزه سرمایه‌گذار از بین نرود ادامه می‌دهد: تا ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از تعطیلی معادن به‌صورت موقت، لازم است که دولت اجازه دهد سنگ‌آهن با عیار پایین و به صورت خام صادر شود.وی در ادامه می‌گوید:  وقتی کارخانه‌های فرآوری و کنسانتره‌سازی یا گندله‌سازی هنوز ایجاد نشده‌اند باید برای تامین درآمد ارزی مورد نیاز صادرات داشته باشیم تا بتوانیم سرمایه مورد نیاز برای ایجاد کارخانه‌های فرآوری را تهیه کنیم. 

اگر منتظر ایجاد کارخانه باشیم در طولانی مدت، کشور حالتی شبیه هند پیدا می‌کند که حتی با وجود معادن سنگ مجبور به وارد کردن سنگ‌آهن است.احرامیان اظهار امیدواری می‌کند که دولت برای جلوگیری از بسته شدن معادن حقوق خود را نگیرد.






منبع:گسترش صنعت

تصاویر
  •  سقوط از رونق به فاجعه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها