Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تجدیدنظر در مصوبه سود بانکی شورای پول و اعتبار منتفی است

دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 | Article Rating

ولی الله سیف در ارتباط با مصوبه شورای پول و اعتبار برای واگذاری مسئولیت تعیین نرخ سود سپرده های کمتر از یکسال به بانک  ها و اثر آن در فعالیت های بانکی و بازار سرمایه، گفت: براساس این مصوبه نرخ سود سپرده های بانکی حداکثر 20 درصد تعیین شد و مابقی به بانک ها واگذار شد تا با توجه به شرایط مالی و جهتگیری برای افزایش کارایی نرخ متعادل خودشان را به مردم بدهند.

وی با تأکید بر اینکه قرار نیست همه چیز یک دست باشد در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا این تصمیم بر علیه بورس نخواهد بود چراکه برخی بانک ها روزشمار را 19.5 و 19.7 درصد تعیین کرده اند؟ تصریح کرد: خیر به هیچ وجه برعلیه بورس تمام نمی شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، رئیس کل بانک مرکزی اضافه کردگفت: نباید انتظار داشت که همه چیز در یک شب به تعادل برسد و باید اجازه داد که این سیاست ها به تدریج به تعادل برسند.

سیف در پاسخ به این پرسش مبنی براینکه با این حساب شورای پول و اعتبار به درخواست برخی بانک ها برای تجدید نظر در واگذاری مسئولیت تعیین نرخ سود به بانک ها تجدید نظر نخواهد کرد؟ گفت: نه فعلاً شورای پول و اعتبار در این زمینه تصمیم جدیدی نخواهد گرفت.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها