Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

سودهای روزشمار بالا "بانک‌ها" را چندماهه "ورشکسته" می‌کند

ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 | Article Rating

علی طیب نیا در ارتباط با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار مبنی بر واگذاری مسئولیت تعیین نرخ سود سپرده های زیر یکسال به بانک‌ها و ایجاد رقابت شدید در این بخش، گفت: مسلماً بانک‌ها امکان اینکه بخواهند نرخ سود کوتاه مدت را در بلند مدت افزایش دهند، ندارند.

وی درباره انتقادات بورسی‌ها به سیاست جدید سود بانکی و تأثیر آن بر بازار سرمایه گفت: اگر بانک یا موسسه ای بخواهد نرخ سود سپرده های سه ماه، شش ماه و 9 ماهه را در محدوده 19 تا 20 درصد تعیین کند، قطعاً دچار ورشکستگی خواهد شد و هزینه‌های آن قابل تأمین نیست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین تأکید کرد: بنابراین مطمئناً خود بانک‌ها در این حوزه باید به اجماع لازم برسند چراکه امکان پرداخت سودهای بالا (19 و 20درصد) برای سپرده های زیر یکسال در بلند مدت وجود ندارد.

طیب نیا در ارتباط با درخواست برخی بانک‌ها از شورای پول و اعتبار برای تجدید نظر در تصمیم واگذاری مسئولیت تعیین سپرده های زیر یکسال به بانک‌ها، گفت: هیچ موقع شورای پول و اعتبار در مورد این نرخ‌ها، نرخ تعیین نمی کرده است که الان بخواهد این کار را انجام دهد.

وی در پاسخ به اینکه آیا بناست نرخ سود سپرده‌ها هر سه ماه یکباره کاهش یابد؟ گفت: در مصوبه شورای پول و اعتبار نگفتیم نرخ سود را کاهش می دهیم اما تأکید کرده ایم که هر سه ماه یک بار شورا وضعیت بازار پول را بررسی می کند و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، شورای پول و اعتبار طی هفته های اخیر مصوب کرد که نرخ سود سپرده های یکسال 20 درصد باشد و در عین حال تصمیم گیری برای سپرده های زیر یکسال را به بانک ها واگذار کرد. این تصمیم موجب شد تا برخی بانک‌های خصوصی نرخ روز شمار خود را بیش از 19 درصد تعیین کنند و اقدام آنها اعتراض بانک های دیگر را به همراه داشته است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها