Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 | Article Rating
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۸ سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۶۶ دلار و ۱۹ سنت معامله شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، در حالی که رشد اقتصادی کند و عرضه بالا بدان معناست که بازارها همچنان با فزونی عرضه مواجه اند، قیمت نفت برنت امروز کاهش یافت، اما افزایش تقاضا در آستانه فرا رسیدن فصل سفرهای تابستانی در آمریکا موجب تقویت قیمت نفت خام این کشور شد.


بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش حدودا یک درصدی در روز دوشنبه به دلیل رسیدن صادرات عربستان به نزدیکی بالاترین رقم خود، امروز نیز با 8 سنت کاهش به 66 دلار و 19 سنت رسید.

گلدمن ساکس اعلام کرد، افزایش اخیر قیمت ها که موجب جهش 40 درصدی قیمت نفت برنت از ماه ژانویه تاکنون شده، به دلیل اصلاح قیمت ها پس از افت شدید یک سال اخیر بوده است.

این بانک آمریکایی ضمن تصریح بر پیش بینی کاهشی خود از قیمت نفت در دراز مدت در گزارش خود آورده است: «ما دریافته ایم که عدم توازن در بازار جهانی در واقع مرتفع نشده و افزایش اخیر موجب آسیب دیدن قیمت ها خواهد شد زیرا توازن مجدد در حال ظهور را تضعیف می کند.»

تحلیلگران گفتند، نفت ارزان قیمت که همچنان حدود 50 درصد نسبت به بالاترین رقم آن در ژوئن 2014 پایین است، نتوانسته موجب تقویت رشد اقتصادی در آسیا شود.

بانک اچ اس بی سی اعلام کرد: «مشکل اینجاست که هیچ نشانه ای از رشد ناشی از کاهش قیمت ها دیده نمی شود. اما در سه ماهه نخست امسال، احتمالا ما شاهد ثبت یک رقم حداقلی جدید در رشد اقتصادی منطقه از زمان بحران مالی به این سو بوده ایم.»

قیمت خانه های تازه ساخت در چین در ماه آوریل برای هشتمین ماه نسبت به یک سال قبل کاهش یافته و این نشان می دهد که بخش املاک همچنان بزرگترین ریسک پیش روی دومین اقتصاد بزرگ جهان است. چین در حال تجربه کردن بدترین عملکرد اقتصادی سالانه خود در طی 25 سال گذشته است.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها