Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قفل بودن منابع بانکی نتایج نامطلوبی روی صنعت خواهد داشت

ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 | Article Rating
وزیر اقتصاد عنوان کرده 80 درصد منابع بانکی قفل است که تاثیر این موضوع بر صنعت قابل توجه به نظر می‌رسد.

احمد کیمیایی اسدی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره اظهارات اخیر علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی مبنی بر این که 80 درصد منابع بانک‌ها قفل است، اظهار کرد: این رقم بسیار قابل توجه است و همین موارد و موضوعات است که در نهایت باعث می‌شود وضعیت پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و تولید بسیار نامناسب و بد باشد.


وی ادامه داد: قفل بودن 80 درصد از منابع بانک‌ها بسیار نتایج نامطلوبی خواهد داشت که همراه با معوقات بانکی و بنگاه‌داری بانک‌ها مشکلات بسیاری را بخش صنعت کشور به وجود آورده است.

کیمیایی با اشاره به این که به طرق مختلف از سوی بانک‌ها برای بخش صنعت و تولید مشکل‌آفرینی می‌شود، گفت: بنگاه‌های تولیدی ما در حال حاضر به شدت مشکل سرمایه‌ در گردش دارند. در شهرک‌های صنعتی همین نبود سرمایه در گردش باعث تعطیلی بنگاه‌ها یا کار کردن آنها با ظرفیت پایین شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پایان با تاکید بر این که در صنعت هم ماشین‌آلات وجود دارد و هم نیروی کار، تصریح کرد: اما از آنجایی که سرمایه در گردش وجود ندارد امکان تولید نیست. منابع بانکی قفل شده باید به عنوان سرمایه در گردش در اختیار واحد‌های تولیدی قرار بگیرد.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها