Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

چراغ گرانی در بازار مسکن روشن شد

ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 | Article Rating
مرکز آمار ایران اعلام کرده که تقاضای دریافت پروانه ساخت مسکن در پاییز سال ۹۳ نسبت به فصل مشابه سال قبل‌تر از آن، 66 درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر اخیرا مرکز آمار ایران با انتشار نتایج اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور اشاره کرده در پاییز سال ۱۳۹۳ ، تعداد ۱۹۰۷ پروانه ساختمانی توسط شهرداری تهران صادر شده که نسبت به فصل گذشته حدود ۱۸.۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۵۶.۹ درصد کاهش داشته است.

اما در مورد علت این کاهش احمدرضا سرحدی، کارشناس بازار مسکن گفت: کاهش قابل توجه آمار صدور پروانه ساختمان در ماه‌های پایانی سال93 که احتمالا با روندی مشابه بهار سال 94 نیز رسیده، آینده بازار را با اما و اگرهای بسیاری روبه رو کرده است. رسیدن کمک‌های تسهیلاتی دولت به بازار و افزایش احتمالی قدرت خرید مردم نیاز به واحدهای جدیدی دارد که ساخته نشدن آنها می‌تواند به افزایش دوباره قیمت‌ها منجر شود. آماری که مرکز آمار ارائه کرده و در آن کاهش قابل توجه صدور پروانه ساختمان در نظر گرفته شده است، به شکل خاص به کلانشهرها و البته شهر تهران مربوط می‌شود.

 به گفته این کارشناس اقتصادی، این مسئله نشان از آن دارد که در شهرهای کوچک که ساخت‌وسازها تنها به منظور برطرف کردن نیازهای جامعه انجام می‌گیرد و همچنان فعالان این عرصه با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند و از شرایط سوداگران بازار متاثر نمی‌شوند. اینکه سرمایه‌های جدید در کلانشهرها وارد بازار مسکن نمی‌شوند نشان از خروج بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذارانی دارد که به بازار مسکن نه به چشم عرضه کننده مستقیم که به عنوان یک کالای سرمایه‌داری نگاه می‌کنند.






منبع:اقتصادنیوز

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها