Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

دور جدید نامه‌نگاری بانک‌ها برای نرخ‌ سود

چهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 | Article Rating
بعد از آنکه رقابت سودی بانک‌ها در حوزه سپرده‌های زیریکسال تشدید شد بانکداران دولتی و خصوصی به فکر توافقی جدید در این حوزه افتاده و برهمین اساس نامه‌ای را به بانک مرکزی ارسال کرده اند.


طی هفته‌های گذشته با ابلاغ مصوبات جدید سود بانکی به بانک‌ها تغییراتی در فرایند سود سپرده‌های بانکی ایجاد شد که اعتراض بازار سرمایه و بانکی ها را به همراه داشته است.

البته آنچه موجب اعتراض شده اتفاقاتی است که در نظام بانکی بعد از یک تفویض اختیار رخ داد، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار به بانک ها اجازه دادند که سود سپرده های زیر یک سال را خودشان تعیین کنند.

برهمین اساس برخی از بانک ها بعد از واگذاری این مسئولیت به رقابت‌هایی جدید در حوزه سود بانکی پرداختند که سرانجام آن تبلیغاتی در حوزه سودهای روزشمار و پرداخت سودهای 19.5 تا 19.75 درصد بود.

هرچند وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی تأکید کردند که فعلاً شورای پول و اعتبار ورودی در این حوزه نخواهد داشت و منتظر می ماند تا عملکرد بانک ها در این زمینه به تعادل برسد اما ولی الله سیف در تازه‌ترین جلسه خود با مدیران بانکی به آنها دستور داد که هر چه سریعتر به تبلیغات سپرده های روزشمار با سود بالا پایان دهند و تغییری در این زمینه ایجاد کنند.

در همین حال البته بانک‌های دولتی و خصوصی در جلساتی که با یکدیگر داشته اند به توافقی جدید در حوزه سود بانکی دست یافتند. پیرو همین توافق عبدالناصر همتی رئیس شورای هماهنگی مدیران بانک های دولتی و مدیرعامل بانک ملی ایران در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی نرخ های جدید توافقی دولتی‌ها را به وی اعلام کرده است.

در توافق بانک های دولتی آمده است که نرخ سود سپرده روزشمار کمتر از سه ماه حداکثر 10 درصد، نرخ سود سپرده روزشمار 3 ماه تا 6 ماه 14 درصد، نرخ سود سپرده روزشمار 6 ماه تا 9 ماه 16 درصد، نرخ سود سپرده روزشمار 9 ماه تا 12 ماه 18 درصد باشد.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که طی روزهای آینده بانک‌های خصوصی نیز در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی نرخ های توافقی بین خصوصی ها را اعلام خواهند کرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها