Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت افزایش یافت

چهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 | Article Rating

در حالی که رشد اقتصادی قوی ژاپن بازارها را شگفت زده کرده و ظاهرا چشم انداز مصرف در استرالیا تقویت شده و موجب امیدواری نسبت به افزایش تقاضا گشته است، قیمت نفت پس از کاهش شدید در جلسه گذشته، امروز افزایش یافت.

بر اساس آمارهای رسمی، اقتصاد ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه نخست امسال 2.4 درصد رشد سالانه را تجربه کرد، در حالی که این رقم پیشتر 1.5 درصد پیش بینی شده بود. اقتصاد این کشور در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال گذشته تنها 1.1 درصد رشد کرده بود.

موسسه فیلیپ فیچرز در گزارشی اعلام کرد: «ژاپن یکی از وارد کنندگان عمده نفت خام است و رشد این منطقه قطعا خبری خوب برای بازار نفت خواهد بود.»

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات اولیه امروز به 64 دلار و 75 سنت افزایش یافت، اما سپس با اندکی کاهش به 64 دلار و 40 سنت رسید که همچنان 38 سنت بالاتر از قیمت پایانی جلسه گذشته بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 33 سنت افزایش به 58 دلار و 32 سنت رسید.

این افزایش قیمت ها پس از آن اتفاق افتاد که دیروز به دلیل افزایش قیمت نفت و نگرانی ها در مورد افزایش فزونی عرضه، قیمت نفت بیش از 3 درصد کاهش یافت.

بر اساس آمارهای رسمی، واردات هفتگی نفت ژاپن در یک هفته منتهی به 16 می، 3.02 میلیون بشکه در روز بود که 0.12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت، هرچند که 0.17 درصد کمتر از هفته قبل بود.

نرخ مصرف بخش بخش پالایشگاهی ژاپن  به 77.1 درصد رسید که 3.5 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر بود، اما همچنان 4.4 درصد کمتر از هفته گذشته بود.

در استرالیا، به عنوان یکی از کارفرمایان و صادر کنندگان مهم جهان، به دنبال کاهش نرخ بهره و در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی گسترده برای بنگاه های اقتصادی کوچک، احساس مصرف کننده در ماه می افزایش یافت.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها