Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا کاهش یافت

چهارشنبه، 30 اردیبهشت 1394 | Article Rating

 قیمت طلا پس از کاهش شدید جلسه گذشته که ناشی از تقویت ارزش دلار و ارزش سهام در بازارهای بورس بود، امروز در نزدیکی پایین ترین رقم یک هفته اخیر در نوسان بود. اکنون تجار در انتظار انتشار صورت مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو هستند.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز به 1208 دلار و 83 سنت رسید که فاصله چندانی با پایین ترین قیمت هفته (1205 دلار و 39 سنت) که روز سه شنبه به ثبت رسیده بود نداشت. فلز زرد 1.5 درصد ارزش خود را در جلسه گذشته از دست داد و به افزایش 5 جلسه متوالی قیمت پایان داد.

همزمان با افزایش ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به بالاترین رقم در 2 هفته گذشته، تقاضا برای طلا کاهش یافت. در پی انتشار خبرهایی در مورد قصد بانک مرکزی اروپا برای سرعت بخشیدن به روند چاپ پول برای خرید اوراق قرضه دولتی در طی 2 ماه آینده، ارزش یورو افت کرد.

دیگر عامل تقویت ارزش دلار، انتشار آمارهای قوی از بخش مسکن آمریکا در روز سه شنبه بود که امیدها به افزایش زودهنگام نرخ بهره را مجددا زنده کرد.
این آمار امیدوار کننده موجب شد که سرمایه گذاران بیش از پیش بر صورت مذاکرات نشست ماه آوریل فدرال رزرو متمرکز شوند که قرار است امروز منتشر شود.

فدرال رزرو گفته که افزایش نرخ بهره بستگی به آمارهای اقتصادی دارد. امیدواری های اخیر نسبت به تعویق افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب تقویت فلز زرد شده بود.

تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن قیمت طلا برای دارندگان سایر ارزها می شود و به جذابیت فلز زرد برای سرمایه گذاران آسیب می زند.

کاهش حجم دارایی های اس پی دی ار گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا به پایین ترین رقم 4 ماه گذشته (718.24 تن) در روز دوشنبه نیز در کاهش اشتهای سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری در بازار طلا موثر بود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها