Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پیش بینی تولید ۲۰۰ هزار تنی فولاد چادرملو در سال  ۹۴
 

پیش بینی تولید ۲۰۰ هزار تنی فولاد چادرملو در سال ۹۴

شنبه، 02 خرداد 1394 | Article Rating
رئیس اداره امور سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: فولاد چادرملو امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و حدود 200 هزار تن تولید نیز خواهد داشت.

امیر غلامی درباره آخرین پیش‌بینی سود چادرملو در سال مالی جاری و تاثیر راه‌اندازی فولاد چادرملو بر این پیش‌بینی اظهار کرد: ما راه‌اندازی فولاد چادرملو را در صورت‌های مالی سال 94 اعمال کردیم و به میزان 200 هزار تن تولید نیز برای این پروژه در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی نیروگاه چادرملو دستکم امسال تاثیر چندانی بر سودآوری شرکت نخواهد داشت، عنوان کرد: برای سال 94 پیش‌بینی سود چادرملو حدود 68 تومان به ازای هر سهم بوده است که نسبت به سال قبل کاهش یافته است و دلیل آن نیز بحث‌های مربوط به حق انتفاع و بالا رفتن هزینه‌های شرکت بوده است. ضمن اینکه قیمت فروش شرکت نیز کاهش یافته است.

او با بیان اینکه پیش‌بینی آینده بازار سنگ آهن به آیتم‌های مختلف بستگی دارد، اظهار کرد: براساس برخی گزارش‌های منتشر شده وضعیت کنونی بازار سنگ آهن دستکم تا دو سال آینده تغییر خاصی نخواهد کرد.

رئیس اداره امور سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو درباره طلب 1000 میلیارد تومانی چادرملو از شرکت‌های فولادی نیز توضیح داد: به هر حال در حال حاضر بسیاری از صنایع کشور از جمله صنعت فولاد با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند و ما باید با یکدیگر تعامل کنیم تا این مشکل هرچه زودتر برطرف شود. از مجموع طلب حدودا 1000 میلیارد تومانی چادرملو نیز عمده آن یعنی حدود 500 میلیارد تومان مربوط به فولاد خوزستان است. ضمن اینکه پارسال بابت بخشی از طلب خود نیز از فولادسازان محصول گرفتیم.

غلامی درباره رتبه شرکت چادرملو در زمینه شفاف‌سازی اطلاعات در بورس و انتشار به موقع گزارش‌ها نیز اظهار کرد: بحث شفاف‌سازی اطلاعات در بورس منوط به رعایت فاکتورهای متعددی است. ما در 10 سال گذشته در بین شرکت‌های هم‌سطح خود همواره از نظر شفاف‌سازی اطلاعات و انتشار گزارش‌های به موقع عملکرد در بین 10 شرکت اول بوده‌ایم.

او نکته منفی بازار بورس را در ایران احساسی بودن و تصمیم‌گیری‌های احساسی در آن بدون تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال دانست و افزود: اینکه با کوچکترین حرفی بازار بهم می ریزد و یک صف خرید تبدیل به صف فروش می‌شود نشان می‌دهد که هنوز در بازار بورس کشور به شدت احساسی رفتار می‌شود و این احساسی بودن حتی از عواملی مانند داعش، قیمت نفت و غیره نیز بر بازار ایران تاثیرگذارتر است.

رئیس اداره امور سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو همچنین درباره تاثیر توافق احتمالی ایران و 1+5 بر بازار بورس و ارزش سهام شرکت‌ها نیز گفت: اینکه توقع داشته باشیم همه مشکلات یک شبه حل شود توقع درستی نیست. مهمترین اتفاق مثبت برای جذب سرمایه‌گذاری در کشور برخلاف تصور بسیاری نه میزان سود، بلکه تامین امنیت است.

غلامی در ادامه با اشاره به اینکه براساس آمار و اطلاعات هیچ بازاری در ایران رقیب بازار بورس نمی‌شود، افزود: هیچکدام از بازارهای ارز، سکه و طلا و مسکن نمی‌توانند با بازار بورس و سرمایه رقابت کنند. توصیه من این است که افراد به جز سه پول مربوط به خانه، زن و پول قرض خود سایر پول‌هایی را که در اختیار دارند وارد بازار بورس کنند ولی توصیه اکید من این است که افراد با آگاهی و علم کافی وارد این بازار شوند.


منبع: ماین نیوز

تصاویر
  • پیش بینی تولید ۲۰۰ هزار تنی فولاد چادرملو در سال  ۹۴
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها