Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بهره‌برداري از طرح توسعه فولادسازي خراسان تا پايان ۹۴
 

بهره‌برداري از طرح توسعه فولادسازي خراسان تا پايان ۹۴

شنبه، 02 خرداد 1394 | Article Rating
مدير روابط عمومي شركت مجتمع فولاد خراسان با تشريح آخرين وضعيت طرح‌هاي توسعه در دست اجراي اين شركت گفت: دو طرح احداث واحد گندله‌سازي 2.5 ميليون تني و فولادسازي شماره 2 با ظرفيت 720 هزار تن به ترتيب در سال 1395 و تا پايان سال 1394 به بهره‌برداري خواهند رسيد.


به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، شهرام بقراط با اشاره به اينكه در حوزه محيط زيست اقدامات متعددي در فولاد خراسان انجام شده است، اظهار كرد: 200 هكتار معادل 220 هزار اصله درختكاري در مجتمع فولاد خراسان انجام شده و كليه موارد محيط زيستي نيز در اين مجتمع رعايت مي‌شوند. مسير وزش باد نيز به سمت خلاف شهر نيشابور بوده و از اين نظر نيز آلودگي براي شهر ايجاد نمي‌شود.

وي افزود: تكنولوژي در فولاد خراسان بكار رفته كه فكر مي‌كنيد كارخانه خاموش است در حالي كه كارخانه فعال بوده و مشكلي از نظر آلودگي نيز ندارد.

وي كل وسعت مجتمع فولاد خراسان را شامل همه واحدها بالغ بر 1400 هكتار دانست و گفت: به طور مستقيم بين 1000 تا 1100 نفر در كليه واحدهاي فولاد خراسان مشغول به كار هستند و پيمانكاران نيز 4 تا 5 هزار نفر نيروي كار دارند. فولاد خراسان در حال حاضر توانايي توليد انواع محصولات فولادي مانند ميلگرد، نبشي، ناوداني، چهارگوش و شش گوش را دارد و هم‌اكنون براساس سفارشات عمدتا ميلگرد آجدار توليد مي‌كنيم.

مدير روابط عمومي شركت مجتمع فولاد خراسان در پاسخ به اين سوال كه شعار تبديل شدن فولاد خراسان به قطب سوم فولاد كشور تاكنون چقدر محقق شده است؟ توضيح داد: ما اين موضوع را از سال 1375 و در مراسم كلنگ زني كارخانه و در حضور آيت الله هاشمي رفسنجاني مطرح كرديم كه قطب سوم فولاد كشور از نظر جغرافيايي بعد از استان‌هاي اصفهان و خوزستان استان خراسان باشد كه با طرح‌هاي توسعه‌اي در دست اجرا از لحاظ توليد در شرف تبديل شدن به قطب سوم فولاد كشور هستيم.

بقراط در پاسخ به اين سوال كه وضعيت تامين آب موردنياز فولاد خراسان چگونه بوده و آيا اين شركت با كمبود آب مواجه است يا خير؟ عنوان كرد: با توجه به مطالعات انجام شده از سوي شركت كوبه استيل ژاپن سفره‌هاي زيرزميني قوي در نيشابور وجود دارد و از نظر تامين آب مشكلي نداريم. نكته مهم درباره فولاد خراسان اين است كه از ابتداي احداث كارخانه تا فاز سوم آن در طراحي‌ها لحاظ شده و اين موضوع در مورد ساير زيرساخت‌ها مانند آب، برق، گاز و غيره وجود دارد.

او درباره عملكرد فولاد خراسان در حوزه صادرات نيز اظهار كرد: ما در نمايشگاه هرات در افغانستان چندين بار شركت كرده‌ايم و قرار است به زودي دفتر فروشي را در آنجا به منظور صادرات راه‌اندازي كنيم. در نمايشگاه تركمنستان نيز شركت كرده‌ايم. اخيرا همكاران ما در نمايشگاه اربيل عراق نيز شركت كردند و قرار است به زودي در بازار عراق نيز نفوذ كنيم.

تصاویر
  • بهره‌برداري از طرح توسعه فولادسازي خراسان تا پايان ۹۴
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها