Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ایجاد مرکز تحقیقات تجارت الکترونیک فولاد در چین
 

ایجاد مرکز تحقیقات تجارت الکترونیک فولاد در چین

یکشنبه، 03 خرداد 1394 | Article Rating
انجمن آهن و فولاد چین و چندین شرکای صنعتی با مشارکت یکدیگر مرکز تحقیقات تجارت الکترونیک فولاد ایجاد کرده اند و امیدوارند که با بازسازی و بهینه سازی صنعت فولاد از بحران بازار رهایی یابد.


این مرکز تحقیقاتی را انستیتو برنامه ریزی و تحقیقات صنعت متالوژی چین راه اندازی کرده است. تحقیقات اولیه برای شرکت های فولادسازی استفاده از مسیر تجارت الکترونیک بوده و نیز پیشنهاداتی را به سیاست گذاران ارائه می دهد تا این صنعت بتواند یک روش سالم و قانونمندی را اتخاذ کند.

سرپرست انستیتو می گوید: مشکلات این صنعت شامل رقابت های خصمانه، اطلاعات تجاری غلط و افشای اطلاعات مشتریان است که باید این مشکلات برطرف شده و بسرعت قانونمند شود.

طبق اطلاعات صنعتی در حال حاضر حدود 178 بازار تجارت الکترونیک در چین فعال هستند که بالغ بر 27.6 درصد از بازار های تجاری کالایی برخط ( آنلاین) داخلی را در بر می گیرد. سال گذشته گزارش شد که بازارهای تجارت الکترونیک در مجموع بیش از 60 میلیون تن فولاد داد و ستد کرده اند که ارزش آن به 32.34 میلیارد دلار می رسد و بیش از 10 درصد کل تجارت فولاد در این کشور را پوشش می دهد.

یکی از بزرگترین بازارهای تجارت الکترونیک فولاد چینZhoogong.com است که ماهانه 40 هزار کاربر فعال دارد که پایگاه اطلاعاتی عظیمی را ایجاد کرده و می تواند توسط سایر شرکت های فولادسازی استفاده شود.

هزینه تدارکاتی تجارت فولاد در چین بسیار بالاتر از سایر کشورهاست. این بازار در حد قابل توجهی از هزینه های تدارکاتی تجارت فولاد با حذف لینک ها یا واسطه ها می کاهد. سکوها یا بازارهای تجاری فوق الذکر به طور میانگین ماهانه حدود 3 میلیون تن فولاد داد و ستد می کنند. علاوه بر این این بازارها خدمات انبارداری فرایندی و تدارکاتی معتبری را نیز به تجار کوچک فولاد ارائه می دهند تا آنان بتوانند در این بازار راکد به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، قائم مقام مدیرکل سازمان تجارت و اطلاعات وزارت بازرگانی چین می گوید: تجارت الکترونیکی چین در چند سال گذشته رشد سریعی داشته و زمان آن فرا رسیده که از این پیشرفت ها به صورت یکپارچه ای بهره برداری شود. معاملات تجارت الکترونیک شاهد 40 درصد رشد سالانه نسبت به سه ماهه نخست آن در سال گذشته بوده است. اما شرکت های فولادی کوچک و متوسط باید قبل از اینکه به تجارت الکترونیک روی آورند، دقت و تلاش زیادی را به خرج دهند تا با هر گونه ریسکی مواجه نشوند چون صحبت از نوآوری آسان اما رسیدن به آن کاری مشکل است.

کارشناسان می گویند : اگر شرکت های فولادسازی به روش تجارت الکترونیک روی آورند، می توانند از ظرفیت مازاد گریخته و از نگرانی های مربوط به قابلیت های سودآوری اندک رهایی یابند.

تصاویر
  • ایجاد مرکز تحقیقات تجارت الکترونیک فولاد در چین
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها