Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کاهش تولید سنگ اهن با هدف پشتیبانی از قیمت را بعید است
 

کاهش تولید سنگ اهن با هدف پشتیبانی از قیمت را بعید است

شنبه، 09 خرداد 1394 | Article Rating
گولدمن ساش ایجاد کارتل میان غولهای سنگ آهن در استرالیا و برزیل برای توافق درباره کاهش تولید با هدف پشتیبانی از قیمت را بعید دانست.


کریستین لیلانگ، تحلیلگر گولدمن ساش در گزارشی نوشت: تلاشها برای پشتیبانی از قیمت از طریق کاهش تولید زیان بخش بوده و نتایج خلاف انتظار به بار خواهد آورد. از نظر ما رقابت در بازار سنگ آهن می تواند تشدید شود و این جنگ فرسایشی ادامه پیدا خواهد کرد و همزمان قیمت سنگ آهن به سطح 40 دلار در هر تن تا سال 2017 کاهش خواهد یافت.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، سنگ آهن در آوریل به سطح 46.70 دلار در هر تن سقوط کرد و اگرچه از آن زمان قیمتش بهبود یافته و به بالای 60 دلار رسیده اما کمتر از نصف قیمت سال گذشته است.

سه غول بزرگ سنگ آهن شامل واله برزیل و ریوتینتو و بی اچ پی بیلیتون استرالیا تولیدشان را در شرایطی افزایش داده اند که رشد تقاضا از سوی چین کاهش چشمگیری پیدا کرده و باعث سقوط قیمتها و تحت فشار قرار گرفتن تولیدکنندگان کوچک برای ادامه فعالیت شده است.

تحلیلگر گولدمن ساش با اشاره به اینکه یک کارتل موثر داوطلبانه اقدام به کاهش تولید خواهد کرد، اظهار کرد هماهنگی میان معدنکاران بزرگ که انگیزه‌های مختلفی دارند، میان این سه شرکت بسیار دشوارتر خواهد بود.

به عنوان مثال توافق واله با وام دهندگان چین برای فاینانس پروژه توسعه معدنT، این شرکت را در موقعیت افزایش تولید قرار می‌دهد آنهم در شرایطی که ریوتینتو و بی اچ پی بیلیتون در حال کاهش بودجه سرمایه خود هستند.

بر اساس گزارش رویترز، توافق برای کاهش تولید به معنای محدود شدن تولید معدنکاران بزرگ و بهبود حاشیه سود بواسطه بالا رفتن قیمتها خواهد بود اما تحلیلگران گولدمن ساش می‌گویند این امر به تولیدکنندگان جدید اجازه می‌دهد حدود 100 میلیون تن تولید جدید را به بازار عرضه کنند.

تصاویر
  • کاهش تولید سنگ اهن با هدف پشتیبانی از قیمت را بعید است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها