Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش نرخ بنزین تاثیر معناداری بر تورم ندارد

یکشنبه، 10 خرداد 1394 | Article Rating

علی طیب نیا در حاشیه بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی با حضور در جمع خبرنگاران در ارتباط با اولویت های دولت برای بهبود شاخص های اقتصادی در سال جاری، اظهار داشت: برنامه ریزی مفصلی صورت گرفته که در عین حال که اقتصاد از رکود خارج شود هدف کنترل تورم و دستیابی به تورم تک رقمی را نیز همزمان دنبال کنیم.

وی مجموعه سیاست های هدفگذاری شده در دولت را خروج غیرتورمی اقتصاد از رکود اعلام کرد و در ارتباط با برنامه های دولت برای خروج بانک ها از بنگاه داری گفت: در لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر حکمی پیش بینی شد و قبل از آن بانک مرکزی دستورالعملی را ابلاغ کرد که براساس آن ظرف سه سال بانک ها دارایی های مازاد خود را بفروشند و از طریق منابعی که به دست می آورند بتوانند قدرت اعطای تسهیلات خود را افزایش دهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ارتباط با تاثیر افزایش قیمت بنزین بر تورم گفت: این سیاست تاثیر معنا داری بر نرخ تورم ندارد.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی با حضور در جمع خبرنگاران در ارتباط با سیاست های پولی و ارزی دولت در سال جاری گفت: سیاست دولت همواره کنترل تورم و تلاش برای رشد اقتصادی بیشتر است و به همین منظور بانک مرکزی سیاست های سال قبل را در دستور کار دارد.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد:‌ اولویت اعطای تسهیلات نظام بانکی تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است که دارای ظرفیت هایی هستند که باید از آن استفاده کرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها