Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بهره مالکانه سنگ آهن کاهش یافت
 

بهره مالکانه سنگ آهن کاهش یافت

یکشنبه، 10 خرداد 1394 | Article Rating

محمدرضا نعمت زاده امروز در حاشیه همایش معدن و صنایع معدنی ایران با حضور در جمع خبرنگاران از کاهش بهره مالکانه معادن سنگ آهن خبر داد و اظهار داشت: دولت امسال بهره مالکانه را نه تنها نسبت به سال گذشته افزایش نداده است بلکه در برخی از زمینه‌ها همانند سنگ آهن کاهش نیز داده است. این تصمیم در حالی صورت گرفته که اختیارات افزایش بهره مالکانه را داشت.

وی با اشاره به اینکه کاهش بهره مالکانه معادن سنگ آهن به زودی ابلاغ خواهد شد افزود: امیدواریم با افزایش سرمایه گذاری در بخش معادن بتوانیم در آینده شاهد رشد و توسعه این حوزه در کشور باشیم.

نعمت زاده در رابطه با درخواست فعالان حوزه سیمان مبنی بر افزایش قیمت سیمان نیز گفت: قیمت گذاری سیمان با دولت نیست بلکه تولیدکنندگان این بخش باید خود را با قیمت های جهانی مطابقت دهند البته دولت نیز تصمیم ندارد سوبسیدی در اختیار این حوزه قرار دهد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با مثبت ارزیابی کردن حضور سرمایه گذاران خارجی در حوزه معدن تصریح کرد: ارزش افزوده بخش معدن نسبت به سایر بخش‌ها بسیار زیاد است و این امر نشان از آن دارد که با جذب سرمایه گذاری می‌توانیم در آینده ارزش افزوده بیشتری را در این حوزه کسب کنیم.

وی به رشد 10 درصدی ارزش افزوده بخش معدن اشاره کرد و افزود: این رقم در حالی اتفاق افتاده است که بخش صنعت فقط 5 درصد رشد داشته است.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، نعمت زاده با بیان اینکه در هدف گذاری‌های دولت تدابیری برای افزایش اکتشاف و سرمایه گذاری در بخش معدن پیش بینی شده است، تصریح کرد: مواد معدنی همانند آهن، مس و سرب و روی و سنگهای ساختمانی و خاک صنعتی که حجم بیشتری را دارند در اولویت سرمایه گذاری قرار دارند.

وی با درخواست از سرمایه گذاران بخش خصوصی که ورود به بخش معدن را جدی بگیرند، گفت: درست است برخی موانع از جمله آیین نامه‌هایی برای توسعه فعالیت‌ها در بخش معدن وجود دارد که دولت در یکی دو سال گذشته تمام تلاش خود را برای رفع آنها انجام داده است و هم اکنون نیز این موضوع را در دست بررسی دارد.

تصاویر
  • بهره مالکانه سنگ آهن کاهش یافت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها