Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

چشم‌انداز صعودی قیمت طلا در هفته پیش‌رو

یکشنبه، 10 خرداد 1394 | Article Rating
تمام چشم ها در هفته پیش‌رو به گزارش اشتغال آمریکا و بانک مرکزی اروپا دوخته شده است؛ جایی که بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند اخبار واصله از این دو موضوع منجر به افزایش قیمت طلا شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از کیتکو، تمام چشم ها در هفته پیش‌رو به گزارش اشتغال آمریکا و بانک مرکزی اروپا دوخته شده است جایی که بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند اخبار واصله از این دو موضوع منجر به افزایش قیمت طلا شود.


قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت برای دومین هفته پیاپی با دامنه‌ کاهشی به کار خود پایان داد. این در حالی است که برخی از کارشناسان معتقد هستند به رغم تقویت ارزش دلار، طلا توانسته در مقابل کاهش قیمت مقاومت خوبی از خود نشان دهد که منجر به خوش‌بینی بسیاری از سرمایه گذران شده است.

روز جمعه قیمت طلا در بازار COMEX نیویورک در جریان آخرین معاملات 1189 دلار و 40 سنت ثبت شد تا نسبت به قیمت دوشنبه گذشته یک درصد کاهش داشته باشد. در همین زمان قمیت طلا برای تحویل در ماه جولای نیز در بازار COMEX رقمی معادل 16دلار و 70 سنت در هر اونس کاهش یافت که حاکی از کاهش 2 درصدی قیمت نسبت به آغاز هفته است.

بر اساس نظر سنجی هفتگی کیتکو کارشناسان بازار طلا به طور کلی انتظار افزایش قیمت طلا را در هفته پیش رو در بازارهای جهانی دارند. 

اگر چه انتظار می‌رود انتشار آمار اقتصادی جدید از شرایط اقتصادی آمریکا منجر به افزایش نسبی قیمت طلا شود اما بیشتر تحلیل‌گران معتقد هستند این افزایش قیمت بالاتر از سقف بلندمدت آن نخواهد بود. سین لوسک مدیر بخش بازار کالای شرکت والش تریدینگ می‌گوید: طلا پتانسیل افزایش قیمت طی هفته آتی را دارد اما این نوسان قیمت به طور کلی در بازه 100 دلاری بین 1130 تا 1230 دلار درهر اونس خواهد بود.

او اضافه می‌کند در حال حاضر یک عدم اطمینان کلی به طلا وجود دارد و من فکر نمی‌کنم این موضوع (در کوتاه مدت) تغییری داشته باشد.

بارت ملک استراتژیست ارشد تی دی سکوریتیز می‌گوید: طی هفته پیش رو گزارش‌های مهم بسیاری از وضعیت اقتصاد آمریکا انتشار پیدا می‌کند و تنها در حالتی که نتایج بسیار از دور از انتظار باشد، چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در نیمه دوم سال جاری میلادی را تغییر خواهد داد.

او ادامه می‌دهد: من گمان نمی‌‌کنم که طی هفته پیش‌رو قیمت طلا با افزایش شدیدی مواجه شود. او اضافه می‌کند: به دلیل آنکه چشم‌انداز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو وجود دارد قیمت‌ها در بازار طلا نمی‌تواند با رشد زیادی مواجه شود. از این رو به نظر می‌رسد در مقایسه با انتشار اخبار خوب، انتشار اخبار بد از اقتصاد آمریکا، قیمت طلا را می‌تواند بیشتر افزایش دهد. با این حساب اگر آمار و گزارش‌های منتشر شده ناامیدکننده نباشد، قیمت طلا و دورنمای افزایش نرخ بهره تغییری نخواهد کرد.

طی هفته پیش رو انتشار گزارش‌ مربوط به تولید ملی آمریکا و گزارش‌ مربوط به درآمد و هزینه‌های شخصی آمریکا در روز دوشنبه منتشر خواهد شد. همچنین در روز چهارشنبه نشست بانک مرکزی اروپا برگزار خواهد شد و در ادامه با انتشار گزارش‌های مربوط به حقوق و دستمزد بخش خصوصی و آمار مربوط به اشتغال غیرکشاورزی در آمریکا طی ماه می هفته به پایان می‌رسد.

جورج گرو معاون ارشد موسسه مالی RBC می‌گوید، او انتظار دارد به دلیل گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره، قیمت‌ها در بازار طلا محدود شود. به طوری که در هفته پیش‌رو فقط کمی با افزایش قیمت مواجه شود. او اضافه می‌کند: انتشار آمار مربوط به افزایش دستمزد در روز جمعه به دلیل داشتن اثرات تورمی برای بازار طلا می‌تواند مثبت باشد.

رونالد پیتر استوفرلی مدیر مالی موسسه Incrementum AG نیز با اینکه آمار مربوط به دستمزد که در گزارش اشتغال منتشر خواهد شد نماگر خوبی برای عملکرد بازار طلا در کوتاه مدت خواهد بود.

استوفرلی معتقد است: برای آنکه رشد قیمت طلا ادامه داشته باشد و سطوح بالاتری را تجربه کند نیاز به کاتالیزورهای قوی‌تری مانند افزایش نرخ تورم وجود دارد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها