Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افت ۱۹۱ واحدی شاخص بورس

یکشنبه، 10 خرداد 1394 | Article Rating
در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه کم‌ارزش‌ترین روز معاملاتی امسال با خرید و فروش 299 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 51 میلیارد تومان در 29 هزار نوبت رقم خورد و ارزش کل بازار سرمایه نیز در رقم 279 هزار میلیارد تومان متوقف شد و شاخص بورس هم با افت 191 واحدی تا ارتفاع 63 هزار و 227 واحد پایین آمد.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، نمادهای معاملاتی فارس، وبملت، شپنا و وامید نیز در روزجاری بیشترین اثر منفی را بر روند حرکتی نماگر بازار سهام به نام خود کردند و نمادهای معاملاتی بترانس، شیراز، همراه و فایرا هم از معدود نمادهای مثبت امروز بورس بودند. نمادهای وبصادر، شبندر، وبملت، خودرو، مبین و خپارس نیز به نمایندگی از گروه‌های بانکی، پالایشی و خودرویی پربیننده‌ترین نمادهای امروز بازار سهام بودند.

این گزارش می افزاید: شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) هم با 80 واحد، کل(هموزن) با 0.2 واحد، قیمت(هموزن) با 0.2 واحد، آزادشناور با 187 واحد، بازار اول با 101 واحد و بازار دوم با 624 واحد کاهش امروز را سپری کردند.
در بازارهای فرابورس ایران نیز تعداد 47 میلیون ورقه به ارزش 98 میلیارد تومان در 12 هزار نوبت جابجا شد و آیفکس تحت تاثیر منفی نمادهای مارون، شتران، میدکو و وگردش با افت 3.7 واحدی در رقم 711 واحد متوقف شد.
از سوی دیگر بازگشایی نماد معاملاتی شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور، حق تقدم شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد، تجارت الکترونیک پارسیان، رادیاتور ایران، زامیاد و توقف نمادهای معاملاتی شرکتهای لبنیات کالبر، داروسازی کوثر، تولید مواد اولیه داروپخش، لیزینگ ایرانیان، صنایع کاغذ سازی کاوه، ثبت معاملات توافقی نماد معاملاتی شرکت گسترش صنایع پیام، اوراق اجاره شرکت واسط مالی شهریور یکم، وراق اجاره شرکت واسط مالی شهریور یکم، همکاران سیستم و فرآوری زغال سنگ پروده طبس از دیگر اتفاقات امروز بازار سهام بودند.
بر اساس این گزارش، بازار سرمایه در حالی امروز کم‌ارزش‌ترین روز معاملاتی خود را سپری کرده است که به باور کارشناسان فرارسیدن فصل مجامع شرکتهای بورسی از یک سو و نیز نزدیک شدن به مهلت پایانی مذاکرات هسته ای از جمله عواملی هستند که این روزها توسط سرمایه گذاران بورسی رصد می شوند و معاملات بازار را نیز تحت تاثیر خود قرار داده اند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها