Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بزرگترین افزایش ماهانه در دو سال گذشته برای سنگ آهن
 

بزرگترین افزایش ماهانه در دو سال گذشته برای سنگ آهن

دوشنبه، 11 خرداد 1394 | Article Rating
سنگ آهن در پی کاهش موجودی بنادر چین برای دومین ماه متوالی، در ماه مه با بزرگترین افزایش قیمت ماهانه در حدود دو سال گذشته روبرو شد.


طبق آمار متال بولتن، سنگ آهن با عیار 62 درصد برای تحویل به کینگدائو روز جمعه به 61.85 دلار در هر تن رسید و در ماه مه 10 درصد صعود کرد که بزرگترین رشد قیمت ماهانه از ژوییه سال 2013 بود. این دومین افزایش قیمت ماهانه سنگ آهن پس از رشد 9.4 درصدی در آوریل بود و کاهش قیمت از ابتدای امسال تاکنون را به 13 درصد محدود کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، سنگ آهن در پی افزایش تولید کم هزینه از سوی تولیدکنندگان بزرگی مانند ریوتینتو که تعطیلی معادن کوچکتر از جمله معادن چینی را بدنبال داشته، امسال بین صعود و نزول در نوسان بوده است.

در حالیکه گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند پیش بینی کرده تولید کمتر در چین، تقاضا برای سنگ آهن دریابرد را افزایش می دهد اما گروه گولدمن ساش معتقد است رشد اخیر قیمت سنگ آهن دوام نخواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، موجودی سنگ آهن در بنادر چین هفته گذشته 2.2 درصد کاهش یافت وبه 86.7 میلیون تن رسید که کمترین سطح از دسامبر سال 2013 بود. میزان موجودی بنادر چین از ابتدای سال 2015 تاکنون 11 درصد کاهش یافته که بیشترین میزان از سال 2010 تاکنون بوده است.

سنگ آهن از دوم آوریل که به رکورد پایین 47.08 دلار در هر تن نزول کرده بود، 31 درصد صعود کرده و پس از یک دوره نوسان، در حدود 60 دلار یک کف قیمت قوی پیدا کرده است.

با اینهمه تحلیلگران بانکهای بزرگ از گولدمن ساش تا سیتی پیش بینی کرده اند با ادامه افزایش عرضه تولیدکنندگان بزرگ، سنگ آهن ممکن است مجددا روند نزولی پیدا کند.

تصاویر
  • بزرگترین افزایش ماهانه در دو سال گذشته برای سنگ آهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها