Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کاهش بهاي نفت در بازار آسيا

ﺳﻪشنبه، 12 خرداد 1394 | Article Rating
در عین حال کارشناسان بازار نفت معتقدند نوسانات کنونی بهای نفت چندان زیاد نیست و معامله گران و سرمایه گذاران بازار همچنان نگران پیامدهای مازاد عرضه نفت به بازار هستند.

بهای نفت خام در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و همچنین وفور عرضه نفت به بازار بین المللی کاهش یافت.

به گزارش استیل ایران از واحد مرکزی خبر، در شرایطی که فعالان بازار و سرمایه گذاران انتظار دارند سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) میزان تولید کنونی خود را حفظ کند، بهای هر بشکه نفت خام شیرین سبک برای تحویل در ماه ژوئیه روز دوشنبه در بازار آسیا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و مازاد عرضه در بازار جهانی، با چهار سنت کاهش به شصت دلار و شانزده سنت رسید. در همین حال هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در همان موعد، هشت سنت کاهش یافت و شصت و چهار دلار و هشتاد سنت داد و ستد شد.


کارشناسان یونایتد اوورسیز بانک United Overseas Bank در سنگاپور اعلام کردند بهای طلای سیاه در بازار تحت تاثیر فشارهای ناشی از افزایش ارزش دلار و همچنین نگرانی از تداوم وفور عرضه به بازار آن هم در شرایطی که پیش بینی می شود اوپک جمعه آینده در نشست خود در وین سقف کنونی تولید خود را حفظ کند، کاهش یافته است.

در عین حال کارشناسان بازار نفت معتقدند نوسانات کنونی بهای نفت چندان زیاد نیست و معامله گران و سرمایه گذاران بازار همچنان نگران پیامدهای مازاد عرضه نفت به بازار هستند.

سطح بالای عرضه طلای سیاه در آمریکا و در دیگر نقاط جهان اصلی ترین عامل نگرانی سرمایه گذاران بازار نفت محسوب می شود چرا که این مسئله موجب شده است از ژوئن گذشته تا کنون نفت خام بیش از نیمی از ارزش خود را از دست بدهد. 

افزایش ارزش دلار دیگر عامل موثر در کاهش بهای نفت است. 

هر دلار آمریکا روز سه شنبه در بازار توکیو در ازای 124,76 ین معامله شد. این رقم نسبت به معاملات دوشنبه شب در بازار نیویورک که هر دلار در ازای 124,81 ین معامله شد، اندکی کاهش یافته بود با این حال نسبت به معاملات روز جمعه افزایش محسوسی را نشان می داد. روز جمعه هر دلار در ازای 124,12 ین داد و ستد شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، تحلیلگران بازار نفت انتظار دارند سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) که حدود سی درصد از نفت خام مصرفی جهان را تولید می کند، سطح کنونی تولید خود را که سی میلیون بشکه در روز است، حفظ کند. این سازمان نوامبر گذشته نیز از کاهش سقف تولید خود اجتناب کرده بود.



ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها