Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
سهم ایران از بازار سنگ آهن چین
 

سهم ایران از بازار سنگ آهن چین

دوشنبه، 18 خرداد 1394 | Article Rating
یک مقام سازمان تحقیقات و اطلاعات وزارت بازرگانی چین گفت: تا پایان سال 2014 میلادی نزدیک به دو درصد از بازار سنگ آهن چین در اختیار ایران بوده است.


وی که حاضر به ذکر نامش در خبر نبود، گفت: گزارش های این سازمان نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران پس از استرالیا و برزیل در رده بزرگترین صادرکنندگان سنگ آهن به چین بوده است.

البته بخشی از مشکلات صادرکنندگان سنگ آهن ایران به چین به دلیل تحریم ها و مشکلات ناشی از نقل و انتقال پول است، اما با توجه به نیاز روزافزون چین به سنگ آهن می توان امیدوار بود در صورت رفع تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران همچنان یکی از مهمترین تامین کنندگان سنگ آهن چین باشد.

به استناد آمارهای رسمی، دو کشـور چین و ژاپن و ناحیه اروپا سه واردکننده بزرگ سنگ آهن در دنیا هستند. روند واردات سنگ آهن چین از سال 2000 میلادی تا سال 2013 همواره روند رو به رشدی داشته است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، تحلیلگران صنعت سنگ آهن چین پیش بینی می کنند که میزان واردات سنگ آهن چین تا سال 2020 میلادی همچنان روند صعودی، اما با شیب کمتری نسبت به گذشته داشته باشد و از سال 2020 میلادی به بعد نیز واردات سنگ آهن چین روند ثابتی در پیش بگیرد و این موضوع تنها امید به افزایش قیمت سنگ آهن در آینده خواهد بود.

در ماه آوریل سال 2013 میلادی - فروردین و اردیبهشت سال 1393 - میزان واردات سنگ آهن چین با 83.39 میلیون تن رکورد تازه ای زد و ایـن میزان واردات چین را در جایگاه دومین واردکننده سنگ آهن در جهان قرار داد.

کاهش مداوم رشد اقتصادی چین از سال 2007 علی رغم تلاش های پکن در بهبود آن موجب شده است این غول آسیایی نتواند بخشی از آهن و فولاد تولیدی خود را در داخل مصرف کند و در نتیجه، آن را به بازارهای جهانی سرازیر کند. این اقدام حرکت دومینویی است که می تواند بحران دیگر اقتصادی را در دنیا موجب شود.

تصاویر
  • سهم ایران از بازار سنگ آهن چین
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها