Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 پیش بینی روند نزولی قیمت سنگ آهن
 

پیش بینی روند نزولی قیمت سنگ آهن

ﺳﻪشنبه، 19 خرداد 1394 | Article Rating
گروه گولدمن ساش با اشاره به ضعیف شدن تقاضای چین برای سنگ آهن، پیش بینی خود مبنی بر معکوس شدن روند صعود قیمت سنگ آهن را تکرار کرد.


واردات سنگ آهن از سوی چین در ماه مه 12 درصد نسبت به آوریل کاهش یافت و به 70.87 میلیون تن رسید و 8.4 درصد کمتر از ماه مه سال گذشته بود. رقم مذکور کمترین واردات ماهانه از فوریه بوده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، در حالیکه قیمت سنگ آهن در ماه مه تحت تاثیر کاهش موجودی سنگ آهن در بنادر چین، بزرگترین صعود ماهانه در دو سال گذشته را داشت اما گولدمن ساش در میان بانکهایی است که صعود قیمت این کالا ادامه نخواهد یافت زیرا عرضه جهانی با وجود مازاد کنونی بازار، توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران گولدمن ساش، اگرچه قیمتهای بالاتر در کوتاه مدت ممکن است ادامه پیدا کند اما قیمت بایستی کاهش پیدا کند تا معادن پرهزینه مجبور به تعطیلی شوند و بازار متعادل شود. 

طبق آمار متال بولتن، سنگ آهن با عیار 62 درصد برای تحویل در کینگدائو روز جمعه 0.5 درصد کاهش یافت و به 64.45 دلار در هر تن رسید. قیمت سنگ آهن پس از رشد 9.4 درصدی در آوریل، در ماه مه 10 درصد افزایش یافت و کاهش قیمت از ابتدای امسال تاکنون را به 9.6 درصد محدود کرد.

تصاویر
  •  پیش بینی روند نزولی قیمت سنگ آهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها