Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا به ۱۱۷۷ دلار رسید

ﺳﻪشنبه، 19 خرداد 1394 | Article Rating
تضعیف ارزش دلار موجب شد که طلا امروز هم به افزایش قیمت دیروز خود ادامه دهد، اما فلز زرد همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم 11 هفته گذشته باقی ماند، زیرا سرمایه گذاران متمرکز بر زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا هستند.
به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، قیمت هر وانس طلا پس از افزایش 0.2 درصدی در جلسه قبل، امروز نیز 0.4 درصد رشد داشت و به 1177 دلار و 60 سنت رسید.
پس از انتشار آمارهایی قوی از بازار کار آمریکا،  و قوت گرفتن پیش بینی ها در مورد افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر، قیمت فلز زرد روز جمعه به رقم 1162 دلار و 35 سنت رسید که پایین ترین رقم از 19 مارس تاکنون بود. افزایش نرخ بهره می تواند تقاضا برای فلز زرد را کاهش دهد.
ویکتور تیانپریا، تحلیلگر موسسه ای ان زد در این باره گفت «(تضعیف ارزش دلار) به افزایش قیمت طلا کمک کرده، هرچند که چشم انداز بازار همچنان ضعیف است.»
دیگر تجار خاطر نشان کردند که ناتوانی طلا در رسیدن به ارقامی بالاتر به رغم کاهش ارزش دلار در برابر یورو و ین، نشان از ضعف موجود در بازار فلز زرد دارد.
در حالی که آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان نسبت به اتمام فرصت دستیابی به توافق بر سر اصلاحات در برابر کمک مالی با یونان برای حفظ کردن این کشور در حوزه یورو هشدار داده، یونان روز دوشنبه از تمایل جدید خود برای توافق با بدهکاران بین المللی اش خبر داده است.
عدم دستیابی به توافق می تواند موجب تقویت قیمت طلا در بازارها شود.
سرمایه گذاران در حال واکنش نشان دادن به جو کاهشی حاکم بر بازار هستند. حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا به پایین ترین رقم از اواسط ژانویه رسیده و موجب محدود شدن رشد قیمت طلا شده است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها