Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کاهش رشد اقتصاد جهان به 2.8 درصد

شنبه، 23 خرداد 1394 | Article Rating
بانک جهانی پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی در سال 2015 را به 2.8 درصد کاهش داد و اعلام کرد کاهش قیمت نفت و سایر کالاها برای کشورهای در حال توسعه مشکل ساز شده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، بانک جهانی پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را کاهش داد و اعلام کرد، کشورهای در حال توسعه امسال با «مجموعه ای از چالش های سخت» از جمله هزینه های بالای استقراض و کاهش قیمت نفت و کالاها مواجه خواهند بود.


بانک جهانی در جدیدترین گزارش دورنماهای اقتصاد جهانی خود که اواخر این هفته منتشر شد اعلام کرد که اکنون انتظار می رود کشورهای در حال توسعه رشد 4.4 درصدی را در سال 2015 تجربه کنند، که پایین تر از رقم4.8 درصدی ای است که در ماه دسامبر پیش بینی شده بود، اما آنها احتمالا سال آینده رشد 5.2 درصدی و در سال 2017 رشد 5.4 درصدی را شاهد خواهند بود.

اقتصاد جهانی نیز امسال رشد 2.8 درصدی را تجربه خواهد کرد که پایین تر از پیش بینی 3 درصدی ماه ژانویه است.

جین یونگ کیم، رئیس گروه بانک جهانی در این رابطه اظهار داشت: «کشورهای در حال توسعه موتور رشد اقتصاد جهانی پس از بحران مالی بودند، اما اکنون آنها با فضای اقتصادی دشوارتری مواجه اند.»

حداقل 30 کشور در خاورمیانه، منطقه پاسیفیک و جنوب آسیا هستند که تعداد بالایی از جمعیت آنها در امارات و دیگر بخش های خاورمیانه زندگی و کار می کنند.

بانک جهانی اعلام کرد، کشورهای در حال ظهور و در حال توسعه در طی ماه های آینده و به دلیل افزایش نرخ بهره در آمریکا، باید هزینه های بالاتری را برای استقراض بپردازند.

آنچه این وضعیت را دشوارتر می کند، کاهش قیمت نفت و کالاهای استراتژیک است که بسیاری از کشورهای در حال توسعه به شدت وابسته به آنها هستند.

در ادامه گزارش بانک جهانی آمده است: «کاهش قیمت نفت و دیگر کالاهای استراتژیک موجب کندتر شدن رشد کشورهای در حال توسعه شده که بسیاری از آنها به شدت وابسته به صادرات این کالاها هستند.»

فرانزیسکا اوهنسورگ، از نویسندگان گزارش بانک جهانی گفت: «پس از 4 سال عملکرد ناامید کننده، رشد در کشورهای در حال توسعه همچنان از شتاب کافی برخوردار نیست.»


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها