Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تقویت ۲۴۸ واحدی شاخص بورس تهران

شنبه، 23 خرداد 1394 | Article Rating
بورس تهران امروز شاهد مثبت شدن قیمت سهام اغلب شرکت‌ها و صنایع بورسی هم‌زمان با پایان اصلاح تکنیکی قیمت سهام در محدوده ۶۲ هزار واحدی شاخص کل بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از فارس، شاخص کل بازده نقدی و قیمت در پایان معاملات امروز شنبه 23 خرداد ماه جاری با رشد 248 واحدی به رقم 62 هزار و 571 واحد رسید.


شاخص قیمت وزنی نیز در این بازار با افزایش 103 واحدی رقم 26 هزار و 68 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص بازار اول در بورس تهران اما با رشد 256 واحدی رقم 45 هزار و 15 واحد را تجربه کرد، در حالی که شاخص بازار دوم با رشد 38 واحدی به رقم 129 هزار و 923 واحد ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز (آیفکس) نیز در روز جاری با رشد 6 واحدی عدد 697 واحد را ثبت کرد. در بازار امروز سه نماد معاملاتی بانک ملت، مپنا و بانک صادرات ایران بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

در عین حال نماد معاملاتی گروه صنعتی بارز در بازار دوم بورس بیشترین تأثیر منفی را بر نماگر این بازار بر جای گذاشت.

بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس تهران در روز جاری اندکی بیش از 50 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 350 میلیون و 918 هزار سهم طی 28 هزار و 891 دفعه معامله بود.

 با تعدیل نسبت میانگین قیمت بر درآمدی (P/E) کل بازار سهام به حدود 5 مرتبه و درعین حال عدم توجیه ریزش بیشتر قیمت سهام در نمودارهای تکنیکالی، بورس تهران امروز با تقاضای خرید و افزایش قیمت سهام به ویژه در نمادهای معاملاتی شرکت‌های بزرگ بورس بود.

در این میان اگر چه هنوز فعالیت پررنگی از حقوقی‌ها به چشم نمی‌خورد، اما تداوم فعالیت‌های محدود شرکت های حقوقی برای بازارگردانی‌ دارایی‌های موجود در پرتفوی آنها به رشد قیمت سهام کمک کرده است.

در بورس تهران اگر چه حجم و ارزش معاملات به شدت کاهش پیدا کرده، اما امکان کسب سود با وجود مقعر شدن ابعاد معاملات روزانه بازار هنوز برای برخی معامله‌گران وجود دارد.

با گرم‌تر شدن فصل مجامع و ارائه گزارش‌های عملکرد مناسب برخی گروه‌ها و صنایع بورسی انتظار برای بهبود روند بازار در حالی وجود دارد که چرخ‌ه های تاریخی بازار سهام نشان می‌دهد دوران رکود فرسایشی یک سال و نیم گذشته بازار سهام با توجه به تعدیل نسبت قیمت به درآمدی کل بازار سهام وجود دارد.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها