Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

عملیاتی شدن فاز نخست منطقه ویژه کاشان

یکشنبه، 24 خرداد 1394 | Article Rating
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاشان، در زمینی به مساحت یک هزار و 500 هکتار در نظر گرفته شده است که از این مقدار، یک هزار و 344 هکتار آن به منظور تشویق سرمایه‌گذار به تملک ایمیدرو درآمده است.

مهدی کرباسیان درباره شروع عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان افزود: فاز نخست این مجموعه در مساحت200 هکتاری امسال عملیاتی و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس سازمان ایمیدرو بیان کرد: حدود 30 میلیارد ریال اعتبار برای آماده‌سازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان نیاز است.

کرباسیان، با بیان اینکه برخی زیر ساخت‌ها مانند آب و برق به صورت موقت اکنون در منطقه ویژه اقتصادی کاشان تأمین شده است، اظهارکرد: ظرف چند ماه آینده مشخص می‌شود چه صنایعی قرار است در این منطقه استقرار یابند. هرچند منطقه ویژه کاشان قرار است به توسعه صنایع پایین دستی معدنی که به رشد ارزش افزوده در این بخش کمک می کنند اختصاص یابد.

رییس هیات عامل ایمیدرو ابراز امیدواری کرد: با توجه به نزدیکی راه آهن و امکانات ترانزیتی کالا، سرمایه گذاران ظرف یک یا دو سال آینده واحدهای صنعتی تولیدی را در این منطقه مستقر و فعالیت خود را آغاز کنند.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری کاشان نیز گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاشان با تعامل و پیگیری‌های فرماندار ، حمایت‌های نماینده مجلس و با معرفی مدیر منطقه توسط ایمیدرو عملا در سال 93 وارد فاز عملیات اجرایی شد.

محسن فخری افزود: انتقال اسناد از سازمان منابع طبیعی و تملک زمین به سازمان مسئول به عنوان اولین گام اجرایی در راستای واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران محسوب می شود.

فخری گفت: انجام اقدامات لازم جهت تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز دوران ساخت (موقت) و دائم و همچنین اخذ مجوز زیست محیطی و پیگیری لازم برای تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری جهت ورود بخش خصوصی بخشی از پیگیری مدوام انجام شده برای منطقه ویژه اقتصادی است.

وی افزود: برقراری و تولید و پردازش کالا، ایجاد اشتغال مولد به خصوص در بین قشر تحصیلکرده، انتقال فناوری، افزایش صادرات غیرنفتی، جلب و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و عبور خارجی (ترانزیت) و انتقال کالا (ترانشیپ) از جمله قابلیت‌های این بندر خشک است.

طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان در سال 89 به تصویب هیات دولت و مجلس شورای اسلامی رسید اما به رغم توقف طرح در سال های گذشته، با پیگیری های ایمیدرو راه اندازی شده است.

فاصله 130 کیلومتری این منطقه تا تهران، واقع شدن صنایع مهم کشور در نزدیکی این منطقه، مجاورت شهرهای بزرگ، اتصال به بزرگراه‌های اصلی کشور، دسترسی به راه‌آهن سراسری، وجود انرژی، نیروی انسانی و نزدیکی به مراکز سیاسی، اقتصادی و تجاری کشور از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی کاشان است.

منطقه ویژه اقتصادی کاشان در 30 کیلومتری کاشان در حوالی شهر مشکات در بزرگراه کاشان - قم - تهران واقع شده است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها