Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

ثبات به اقتصاد ایران بازگشت

دوشنبه، 25 خرداد 1394 | Article Rating
رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه با سیاست‌های صحیح و اصولی دولت تدبیر و امید، ثبات به اقتصاد کشور بازگشته است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، در آذربایجان شرقی، مسعود کرباسیان در دومین سالگرد حماسه سیاسی 24 خرداد 1392 در تبریز گفت: دولت فعلی تمام توان خود را به کار گرفته که تدبیر و امید واقعی در کشور را به منصه ظهور برساند. با گذشت تنها دو سال از دور اول فعالیت دولت یازدهم تولید ناخالص داخلی و تولید ناخالص ملی از تراز منفی شش درصد به 2.6 درصد رسیده است.


وی از کاهش 50 درصدی قیمت نفت در سال دوم دولت دکتر روحانی خبر داد و افزود: این آمار نشان می‌دهد که اقتصاد کشور بدون وابستگی چندان زیادی به نفت، سر پا نگه داشته شد و همانند دولت قبلی به منابع ارزی بانک مرکزی دست اندازی نکرده و اسکناس بدون پشتوانه چاپ نکردیم .

وی با بیان اینکه ثبات به اقتصاد کشور بازگشته است، گفت: شاید توقع داریم که وضعیت بهتری از وضعیت فعلی را در کشور شاهد باشیم ولی به جرات می توان گفت که دولت تدبیر و امید در مقایسه با دولت گذشته، عملکرد بسیار خوبی در تمامی زمینه ها داشته است.

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سخنان خود به مهم ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته اشاره کرد که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به کاهش نرخ تورم از 45 به زیر 15 درصد، مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی، احیای سازمان برنامه و بودجه، کاهش و تثبیت نرخ ارز، بیمه کردن 9 میلیون ایرانی و اجرای طرح بزرگ تحول سلامت اشاره کرد.

وی از کاهش 22 درصدی واردات در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: منع ناگهانی از واردات کالاها به کشور، هنر نیست و باید کاهش واردات به کشور با توجه به اصول و فنون خاص خود صورت گیرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخشی از سخنان خود با اننقاد شدید از عملکرد دولت گذشته گفت: حجم نقدینگی کشور در سال 1391نسبت به سال 1383، بیش از 10 برابر افزایش یافت بطوریکه حجم نقدینگی در سال 1393 رقمی در حدود 630 میلیارد تومان شد!.

کرباسیان ادامه داد: همه باید به دولت کمک کنیم چرا که کمک به دولت تدبیر و امید، کمک به سرنوشت و آینده فرزندان است.

وی با بیان اینکه تبریز، پایگاه تولید و اقتصاد کشور بوده و هست تصریح کرد : متوسط هر تن کالای صادراتی در سال های گذشته 451 دلار بود که این میزان در سال 1393 به 464دلار رسیده است.

وی گفت: تا 23 خرداد ماه سالجاری، میزان صادرات و واردات جمهوری اسلامی ایران به ترتیب 10 و 9 میلیارد تومان است که این آمار حاکی از رسیدن به تراز مثبت تجاری است در حالی که در دولت گذشته میزان واردات به میزان صادرات می چربید.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش پایانی سخنان خود به مهم ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه تجارت خارجی اشاره کرد که اصلاح گروه بندی کالایی، حذف پیمان سپاری، محدود نمودن عوارض کالاهای صادراتی، کاهش طبقات تعرفه، شفاف سازی، افزایش نرخ موثر تعرفه و حمایت از تولید داخلی مهم ترین این موارد را تشکیل می دادند.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها