Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلای جهانی روی 1180 دلار ایستاد

دوشنبه، 25 خرداد 1394 | Article Rating
طلا در بازار جهانی در پی قوی شدن ارزش دلار که تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، از صعود اولیه عقب نشست و بهای آن ثابت ماند.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه بازار سنگاپور 1181 دلار معامله شد که نسبت به قیمت 1181 دلار روز جمعه تغییر نداشت. این فلز ارزشمند در ابتدای معاملات در واکنش به خبر بی‌نتیجه ماندن مذاکرات یونان و وام دهندگانش، حداکثر 0.4 درصد افزایش یافته و به 1186 دلار رسیده بود.


در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت 0.1 درصد افزایش یافت و به 1180 دلار رسید.

در بازار بورس طلای شانگهای شمش طلا با خلوص 99.99 درصد، 0.1 درصد کاهش یافت و به 236.30 یوان در هر گرم (1183 دلار در هر اونس) رسید.

شاخص دلار بلومبرگ که ارز آمریکا را در برابر سبدی از 10 ارز بزرگ دنبال می‌کند، روز جاری برای سومین روز متوالی افزایش یافت.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند، دلار هفته جاری که قرار است نشست کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا برگزار شود، در مرکز توجه بازار قرار دارد.

مقامات بانک مرکزی آمریکا نشست دو روزه ای را از روز سه شنبه آغاز می‌کنند و ضمن ارائه پیش بینی‌های جدید برای اقتصاد، درباره سیاستهای پولی تصمیم گیری خواهند کرد.

طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل انتظار بازار برای نخستین افزایش نرخهای بهره آمریکا از سال 2006 تاکنون، 10 درصد سقوط قیمت داشته است. نرخهای بهره بالاتر تقاضا برای دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را کاهش می‌دهد و در عوض از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

ذخایر طلای صندوقهای سرمایه گذاری طلا در پایین‌ترین سطح از سال 2009 قرار دارند که گویای بدبینی فزاینده سرمایه گذاران به طلاست.

تام پرایس، تحلیلگر مورگان استنلی با اشاره به اینکه طلا در هفته‌های اخیر به دلیل صعود دلار تحت فشار قرار گرفته است، پیش بینی کرد این وضعیت با انتظار بازار برای افزایش نرخهای بهره در آمریکا همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و افزایش تقاضای فیزیکی برای طلا احتمالا زمانی که این فلز به قیمت 1100 نزدیک شود، اتفاق خواهد افتاد اما سه ماهه سوم معمولا دوره ضعیفی برای طلاست از این رو انتظار نمی‌رود قیمت این فلز صعود چشمگیری داشته باشد.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 1094 دلار معامله شد در حالیکه هر اونس نقره با 0.2 درصد کاهش، 15.9403 دلار بود و هر اونس پالادیم با 0.6 درصد کاهش، به 734 دلار رسید.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها