Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
کاهش 4 درصدی قیمت سنگ اهن
 

کاهش 4 درصدی قیمت سنگ اهن

چهارشنبه، 27 خرداد 1394 | Article Rating
بر اساس آخرین معاملات انجام شده قیمت سنگ‌آهن رقمی در حدود 4 درصد کاهش یافت. این میزان کاهش بیشترین رقم ثبت شده طی 2 ماه گذشته است و برای سومین روز متوالی است که اتفاق می‌افتد.
در پی تعمیق نگرانی‌ها در مورد رکود بخش فولاد چین، قیمت سنگ‌آهن برای تحویل فوری در این کشور کاهش داشت و در سطح 62.10 دلار در هر تن ثبت شد. بر اساس آمار انجمن آهن و فولاد چین مصرف فولاد چین در ماه می سال 2015 رقمی در حدود 61.5 میلون تن بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی 4.7 درصد کاهش داشته است. اضافه عرضه در بخش فولاد چین و کاهش چشم‌گیر قیمت محصولات فولادی منجر شده است که قیمت سنگ‌آهن پایدار نباشد.
از سوی دیگر باید در نظر داشت که قیمت فعلی سنگ‌آهن اگر چه از کمترین مقدار ثبت شده آن در اوایل ماه آوریل بیشتر است اما کماکان از قیمت تمام شده برای بسیاری از معادن (در داخل و خارج چین) کمتر است.

به گزارش استیل ایران به نقل از فولادنیوز، کاهش قیمت سنگ‌آهن منجر به نوساناتی در بازارهای بین‌المللی ارز نیز شد. نرخ برابری دلار آمریکا به دلار استرالیا با کاهش 0.32 درصدی به سطح 0.7727 رسید. سنگ آهن مهمترین محصول صادراتی استرالیا است.

تصاویر
  • کاهش 4 درصدی قیمت سنگ اهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها