Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

پایان دوران اوج دلار؟

یکشنبه، 31 خرداد 1394 | Article Rating
وقتی سیاستگذاران فدرال رزرو، چشم‌انداز خود در مسیر تغییر نرخ بهره را کاهش دادند، احتمالا باعث شدند که خط سیر دلار نیز پایین بیاید و چشم‌انداز روشن این واحد پولی قدرتمند در یک‌سال گذشته تا حدودی تیره‌وتار شود.

به‌گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز، ارزش دلار آمریکا برای سومین هفته متوالی در برابر یورو افت کرد و به پایین‌تری حد خود در برابر پوند انگلیس، در هفت ماه اخیر رسید. این اتفاقات در حالی می‌افتد که پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که گزارش این هفته‌ از وضعیت اقتصادی آمریکا، از توقف رشد اقتصاد این کشور خبر دهد. روند قیمت‌های آتی نشان می‌دهد احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را تا ماه سپتامبر افزایش دهد، اندک است و بدین ترتیب میزان تقاضا برای دارایی‌های دلاری کاهش می‌یابد.


«لنون سویتینگ»، کارشناس مالی USForex Inc می‌گوید: لحن فدرال رزرو، بسیاری از مردم را شگفت‌زده کرده‌است. فدرال رزرو خیلی از موضع قدرت برخورد نمی‌کند. دلار در حال سقوط است و بسیاری از مردم تلاش می‌کنند تا این فاصله را کم کنند.

در هفته گذشته، ارزش دلار آمریکا در برابر یورو 0.8 درصد افت کرد و به 1.1352 دلار به ازای هر یورو رسید. همچنین، ارزش دلار با 0.6 درصد کاهش به 122.71 ین رسید. نرخ برابری دلار به پوند نیز به 1.5930 دلار رسید که این نرخ از تاریخ 12 نوامبر، پایین‌ترین نرخ برابری دلار به پوند محسوب می‌شود.

همچنین، نرخ شاخص دلار بلومبرگ که نرخ دلار آمریکا را دربرابر 10 ارز رایج جهان محاسبه می‌کند، با 0.8 درصد کاهش به 1166.76 رسید.

به‌گزارش بلومبرگ، بنابر اطلاعات دریافتی از کمیسیون معاملات آتی آمریکا، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر مدیران سرمایه، خوش‌بینی خود نسبت به ارزش دلار در برابر 8 ارز رایج دیگر، برای نخستین بار، به مدت چهارهفته کاهش داده‌اند.

مقامات فدرال‌رزرو در شورای سیاستگذاری 16 و 17 ژوئن، برآورد متوسط خود را برای نرخ صندوق‌های فدرال برای پایان سال 2016 به 1.625 درصد کاهش دادند. این درحالی است که این نرخ در ماه مارس 1.875 درصد بود. آنها همچنین چشم‌انداز 2017 خود را کاهش دادند. بانک مرکزی آمریکا همچنین از سال 2018 تاکنون، نرخ بهره هدف خود را تقریبا نزدیک صفر نگه‌داشته‌است تا اقتصاد این کشور را تقویت کند.

تا روز جمعه گذشته، احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره هدف خود را در ماه سپتامبر افزایش دهد، 32 درصد بود که این رقم تا پیش از اعلام سیاست‌های فدرال رزرو 50 درصد بوده‌است. «مین ترنگ»، یک فروشنده‌ارز در سیلیکون‌ولی می‌گوید: انتظار نوسانات ارزی می‌رود تا اینکه نهایتا نخستین افزایش نرخ بهره عملی شود. 

گزارشی که روز 18 ژوئن منتشر شد نشان می‌دهد تورم مبنا یا اندازه کلی تورم نشان می‌دهد در ماه می، درحالی‌که نرخ کلی شاخص مصرف‌کننده طی 12 ماه گذشته بدون تغییر بوده اما همچنان با نرخ هدف دو درصدی فدرال رزرو فاصله داشته است. همچنین، گزارش‌های هفته گذشته پیش‌بینی می‌کند میزان سفارش کارخانجات برای کالاهای بادوام در ماه می کاهش یافته و میزان تمایل مصرف‌کنندگان برای این کالاها نیز در ماه ژوئن بدون تغییر باقی مانده‌است. 

ارزش دلار طی سه‌ماه اخیر 3.6 درصد کاهش یافته اما بااین‌حال همچنان بهترین و قوی‌ترین واحد ارزی در سال گذشته بوده که 17 درصد رشد کرده است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها