Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نوسان قیمت طلا در مرز ۱۲۰۰ دلار

دوشنبه، 01 تیر 1394 | Article Rating
طلا پس از اینکه در پایان هفته گذشته با امید سرمایه گذاران به تاخیر افتادن افزایش نرخهای بهره در آمریکا به بالای مرز روانی پراهمیت 1200 دلار صعود کرد، در اولین روز فعالیت بازار جهانی نزدیک این مرز قرار گرفت.


هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه سنگاپور 0.1 درصد کاهش یافت و به 1198 دلار رسید در حالیکه روز جمعه تا 1205 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از 26 ماه مه بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت 0.4 درصد کاهش یافت و به 1196 دلار رسید.

طلا هفته گذشته پس از اینکه سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد افزایش نرخهای بهره زمانی صورت خواهد گرفت که بازار کار بهبود بیشتری پیدا کند و اعتماد بیشتری ایجاد شود که به رشد تورم کمک کند، به بالاترین سطح در یک ماه گذشته صعود کرد.

دورنمای افزایش تدریجی نرخهای بهره علاقه به سرمایه گذاری در طلا را تجدید کرد و در هفته گذشته بیش از 880 میلیون دلار به ارزش دارایی‌های صندوقهای سرمایه گذاری با پشتوانه طلا افزوده شد. طبق آمار بلومبرگ، میزان دارایی صندوقهای سرمایه گذاری طلا تا پنج شنبه گذشته به 1586.1 تن افزایش یافت.

طلا که دارایی بدون بهره به شمار می‌رود، پس از بحران مالی 2009-2007 از نرخهای بهره پایین سود برد و رشد چشمگیری پیدا کرد اما نرخهای بالاتر به جذابیت طلا آسیب می‌زند و با افزایش ریسک پذیری سرمایه گذاران، آنها را به سوی دارایی‌هایی مانند سهام و اوراق قرضه جلب می‌کند.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز از رویترز، این فلز زرد در روزهای اخیر از نگرانی سرمایه گذاران درباره بحران بدهی یونان هم سود برده است زیرا این واهمه وجود دارد که ورشکستگی این کشور به خروج آتن از منطقه یورو منجر شود.

شرکت میتسوبیشتی هفته گذشته پیش بینی کرد قیمت طلا در صورت افزایش نرخهای بهره آمریکا ممکن است به 1050 دلار در هر اونس کاهش پیدا کند که کمترین میزان از فوریه سال 2010 خواهد بود.

طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون که معامله گران تلاش کردند زمان افزایش نرخهای بهره را ارزیابی کند، بیش از 10 بار بین صعود و سقوط نوسان داشته است.

این فلز ارزشمند از اواخر مارس تاکنون 1.6 درصد صعود کرده است و به سوی نخستین رشد سه ماهه در یک سال گذشته پیش می‌رود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها