Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
برگزاری مجمع فولاد هرمزگان
 

برگزاری مجمع فولاد هرمزگان

یکشنبه، 07 تیر 1394 | Article Rating
مجمع عمومي عادي صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان براي سال منتهي به 93/12/29 با حضور هيات مديره شرکت، نماينده سازمان بورس و اوراق بهادار، نماينده حسابرس مستقل و بازرس قانوني شرکت و با حضور 98 درصد از سهامداران و يا نمايندگان قانوني آنان در سالن هتل هرمز بندرعباس تشکيل شد.


در اين مجمع پس از انتخاب هيات رئيسه با ارائه گزارش سالانه هيئت مديره توسط مرتضي آقاجاني مديرعامل شرکت آغاز شد.

مديرعامل شرکت فولاد هرمزگان ضمن تبريک ماه مبارک رمضان در تشريح عملکرد اين شرکت پرداخت و گفت: شرکت فولاد هرمزگان در تاريخ 1390/05/26 تحت شماره 12886 به صورت يک شرکت سهامي خاص در اداره ثبت شرکتهاي بندرعباس به ثبت رسيد و سپس طي صورتجلسه مجمع فوق العاده مورخ 1392/07/10 نوع شرکت از سهامي خاص به سهامي عام تبديل و سهام شرکت در همان سال در بازار فرابورس ايران پذيرفته شد. 

مرتضي آقاجاني افزود: سهام شرکت فولاد هرمزگان در سال 1392 در بازار فرابورس ايران در گروه فلزات اساسي با نماد هرمز پذيرفته شد که سهام آن براي اولين بار در تاريخ 1394/01/19 مورد معامله قرار گرفت.

آقاجاني با اشاره به گزارش سازمان بازرسي و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران در خصوص جايگاه فولاد هرمزگان در بين شرکت هاي فولادي کشور گفت: شرکت فولاد هرمزگان در 12 ماهه سال گذشته با توليد يک ميلون و 175 هزار تن تختال (اسلب) در جايگاه چهارم توليد قرار دارد.

وي با اشاره به اهداف و برنامه هاي شرکت فولاد هرمزگان خاطر نشان کرد: تعيين استراتژي توسعه شرکت با تلاش در راستاي اجرايي شدن طرح هاي توسعه از مهمترين اهداف اين شرکت است که زنجيره توليد فولاد را با احداث کارخانه گندله سازي و خط نورد تکميل مي شود و همچنين با توجه به شرايط بازار توليد محصولات ويژه در دستور کار قرار دارد، جهت کمک به بازار داخلي و همچنين افزايش صادرات با ارزش افزوده و کاهش واردات از ديگر استراتژي مهم اين شرکت است.

وي ادامه داد: پياده سازي نظام ها و سيستم هاي مديريتي، تمرکز بر بازار داخلي، حضور مداوم در بازارهاي جهاني و تقويت مشتري مداري، استفاده از ظرفيت (توليدي و پشتيباني) با ارتقاء بهره وري و بهبود نتايج اقتصادي و شاخص هاي جهاني، تاکيد بر ادامه بومي سازي، توجه به مسئوليت هاي اجتماعي و ارتقاي شاخص هاي زيست محيطي، ارتقاء بهره وري نيروي انساني، کاهش شاخص حوادث از ديگر اهداف فولاد هرمزگان است که با تلاش همگان اين مهم محقق خواهد شد.

مديرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به تکميل زنجيره توليد فولاد در اين شرکت افزود: ابتدا و انتهاي فرايند که گندله سازي و کارخانه نورد است در برنامه توسعه اين شرکت است که در فاز اول گندله سازي به ظرفيت 2 ميليون و 500 هزار تن و در فاز بعدي به 5 ميليون تن خواهد رسيد و همچنين يک و نيم ميليون تن نيز به ظرفيت کارخانه فولادسازي افزوده خواهد شد و کارخانه نوردي به ظرفيت سه تا سه و نيم ميلون تن ساخته خواهد شد که يک فرآيند کامل از گندله سازي تا کارخانه نورد احداث خواهد شد. 

وي با تاکيد به کار عظيمي که در فولاد هرمزگان صورت گرفته است، افزود: فولاد هرمزگان در شرايط آب و هوايي نامناسب و نبود زيرساخت هاي لازم توانسته است پرچم دار توسعه استان باشد و زمينه صنعتي شدن استان را بيش از پيش فراهم سازد و صنعت مهم و اساسي فولادسازي را رونق دهد.

آقاجاني به نيروي انساني شاغل در فولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت: 3 هزار و 200 نفر به طور مستقيم در فولاد هرمزگان مشغول کار هستند که از اين تعداد 80 درصد بومي مي باشند که عمده نيروي انساني در رده اجرايي که حدود 69 درصد بوده مشغول فعاليت هستند.

وي به شرايط سخت سال 93 اشاره کرد و افزود: در سال 93، سهيمه گندله اين شرکت 600 هزار تن کاهش يافت که نسبت به سال گذشته به يک ميلون و 100 هزار تن تنزل يافت که هيچ کارخانه فولادي در ايران تا به حال با اين مشکل روبرو نشده است مواجه شدکه علي رغم اين مشکلات، با توکل به خداوند و همت تلاشگران با نيروي جواني خود توانستند شرايط سخت سال 93 را به خوبي سپري و بر مسائل و مشکلات غلبه کنند. هرچند که در اين مسير خسارت تجهيزاتي و افت توليد بواسطه نامرغوب بودن گندله وارداتي نسبت به گندله داخلي متحمل گرديد اما تجربه بسيار بالايي در اين دوران به دست آمد.

آقاجاني ضمن قدرداني از همه همکاران با برشمردن عوامل موفقيت شرکت فولاد هرمزگان افزود: در مدت زمان کوتاهي که از بهره برداري اين شرکت مي گذرد موفقيت ها و رکوردهاي خوبي در زمينه توليد به ثبت رسيد که لطف خدا، سختکوشي و همت همکاران و حمايت هاي فولاد مبارکه و پشتيباني هاي مردم شريف هرمزگان و مسئولان استان سبب موفقيت فولاد هرمزگان شده است.

در ادامه اين مجمع، بهرام سبحاني رئيس هيئت مديره شرکت فولاد هرمزگان ضمن تشکر از زحمات مديرعامل، معاونان، مديران و کارکنان شرکت که دراين شرايط سخت آب و هوايي در راستاي رونق اقتصادي کشور تلاش مي کنند قدرداني کرد. 

سبحاني با اشاره به اينکه سال 94 سال سختي براي فولادسازان کشور خواهد بود گفت: به جهت اتفاقاتي نظير کاهش قيمت جهاني که در محصولات فولادي افتاده است با شرايط داخل کشور همساني ندارد به جهت اينکه در داخل کشور متاسفانه هم انرژي گران شده و هم سنگ آهن سير صعودي داشته است که اين عوامل اوضاع را براي فولادسازان داخلي سخت کرده است.

وي بر همراهي و همکاري در گذر از اين دوره سخت تاکيد کرد و گفت: در اين شرايط که رکود بر بازار حاکم است بايد هزينه ها را مديريت و در کاهش آن تلاش نمود تا دوره سختي که بواسطه کاهش قيمت فولاد وجود دارد بدون کمترين آسيب سپري شود.

سبحاني با اشاره به عملکرد مالي شرکت گفت: شرکت نقطه سر به سر را پيموده و زماني که بايد ظاهرا به سود دهي مي رسيد، متاسفانه اتفاقاتي در دنيا افتاده است که خارج از کنترل مجموع است.

سبحاني بيان داشت: به جهت کاهش قيمت گندله در بازار جهاني، گندله موردنياز فولاد هرمزگان از خارج تامين مي شود که از 190 دلار به 120 دلار رسيده است که با کاهش قيمت سنگ آهن در بازارهاي جهاني قيمت تمام شده محصول نيز کاهش مي يابد و مي تواند در کاهش هزينه ها تاثيرگذار باشد. اما با توجه به اينکه قيمت محصول پايين است بايد کار را به گونه اي مديريت کرد که بتوان از اين بحران خارج شد.

وي افزود: قيمت فولاد در بازارهاي جهاني 40 تا 45 درصد کاهش يافته است که امکان دارد اين روند شش تا يک سال ادامه داشته باشد و بايد تلاش کرد که اين دوره با خوبي و بدون آسيب کمتري سپري شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، در مجمع عمومي عادي صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان صورتهاي مالي منتهي به 93/12/29 تصويب شد و به ازاي هر سهم 10 ريال سود تقسيم شد.

شايان ذکر است که موسسه حسابرسي هوشيار مميز، به سمت بازرس اصلي و حسابرس شرکت و موسسه دش و همکاران به سمت بازرس علي البدل براي سال منتهي به 94/12/29 انتخاب شدند. 

شرکت فولاد هرمزگان دومين کارخانه بزرگ فولادي بعد از انقلاب، در کنار آبهاي نيلگون خليج فارس در زميني به مساحت 96 هکتار و در 13 کيلومتري غرب بندرعباس واقع شده است که با وجود اين شرکت استان هرمزگان به قطب سوم فولاد کشور تبديل شده است.

هرمزگان به جهت مزيتهاي محيطي که در توليد فولاد دارد از جمله مجاورت با آبهاي نيلگون خليج فارس جهت دسترسي آسان به آبهاي آزاد، نزديکي به مخازن عظيم گاز عسلويه، مجاورت با ذخاير سنگ آهن گل گهر، مجتمع بندري شهيد رجايي و حمل و نقل ريلي و جاده‌اي بهترين منطقه برای توليد فولاد در کشور است.

تصاویر
  • برگزاری مجمع فولاد هرمزگان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها