Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پیشنهاد جدید انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برای تعرفه واردات
 

پیشنهاد جدید انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برای تعرفه واردات

دوشنبه، 08 تیر 1394 | Article Rating

به گزارش استیل ایران، رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نشست خیری این انجمن با اشاره به پیشنهاد جدید این انجمن مبنی بر افزایش تعرفه واردات ورق های فولادی گفت: قبلا نیز پیشنهادی به وزارت صنعت و معدن مبنی برعدم اختصاص ارز مبادله ای برای واردات ورق های فولادی و افزایش تعرفه واردات فولادبرای محصولاتی که در داخل تولید می شوند، ارائه شده بود که متاسفانه این پیشنهادات به صورت کامل اجرایی نشد.

وی در ادامه افزود: پیشنهاد جدیدی برای تعرفه پلکانی واردات ورق تنظیم شده که به وزارت صنعت و معدن ارائه میشود.بر اساس این پیشنهاد تعرفه برای اسلب 20 درصد، ورق گرم 25 درصد، ورق سرد 30درصد، ورق پوشش دار35 درصد و ورق رنگی 40 درصد پیشنهاد شد.

خلیفه سلطانی گفت: پدیده دیگری به نام ورق های آلیاژی وجود دارد که این محصولات در کشورهای مبدا جایزه صادراتی به ان ها تعلق می گیرد، لذا با افزودن مقدار بسیار اندکی بور به همان محصول، واردکنندگان می توانند ورق عادی را با عنوان آلیاژی و  با کد تعرفه 7225 و با تعرفه پایین وارد کشور کند.

وی همچنان درباره پیشنهاد این انجمن به وزارت صنعت و معدن مبنی بر نظارت بر تناسب قیمتی زنجیره فولاد افزود: بر اساس بررسی های ما نسبت اهن اسفنجی که مصرف فولادسازان است حدود 42.5 درصد براورد شد که وزارتخانه هم این عدد را کارشناسی کند که احتمالا این رقم بسیار نزدیک به رقم ما میباشد.

وی افزود: با توجه به شرایط بحرانی فولادسازان تقاضا داریم که وزارت خانه هرچه سزیع تر نسبت به تعیین تکلیف و اعلام این نسبت اقدانم نماید.

تصاویر
  • پیشنهاد جدید انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برای تعرفه واردات
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها