Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تمرکز فشار مالیات بر روی تولیدکنندگان فولاد
 

تمرکز فشار مالیات بر روی تولیدکنندگان فولاد

دوشنبه، 08 تیر 1394 | Article Rating

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان آنکه سیاست دامپینگ رقبا، تولیدکنندگان فولادی را در شرایط بحرانی قرار داده، گفت: این در حالی است که قبل از آن، موضوع اعمال تعرفه پلکانی برای واردات ورق فولادی به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شد اما این توصیه بخش خصوصی مورد توجه قرار نگرفت.

سیدرضا شهرستانی در حاشیه نشست تولیدکنندگان ورق فولادی برای اصلاح نرخ تعرفه ورق در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: خواسته تولیدکنندگان فولاد کشور این است که سیاستهای این بخش به گونه ای تنظیم شود که مانع از تعطیلی صنعت شود. 

وی اضافه کرد: وقوع بحران جهانی در سال 2008 موجب شد تا کشورهای صنعتی مالیات بر ارزش افزوده را از 17 تا 19 درصد را به کمتر از 10 درصد برسانند و اکنون فولادسازان کشور انتظار دارند، مالیات بر ارزش افزوده که توسط مصرف کننده نهایی پرداخت نمی شود و تولیدکنندگان فولاد باید از محل سودشان پرداخت نمایند، مورد بازنگری قرار گیرد زیرا بالاترین میزان سود فولادسازان امروز حدود هشت درصد است.

وی تصریح کرد: زنجیره پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در کشور کامل نیست و فشار این مالیات بر روی تولیدکنندگان تمرکز یافته و باید مورد اصلاح قرار گیرد.

به گفته وی، اگر برای خروج از شرایط بحرانی امروز در صنعت فولاد کشور تدابیر لازم اتخاذ نشود نه تنها پیامد تعطیلی واحدهای بخش خصوصی را که اغلب کوچک و متوسط هستند، دربر خواهد داشت بلکه راه اندازی مجدد آنها نیاز به صرف مقادیر زیاد ارز و در کنار آن واردات اجناس خارجی دارد.

شهرستانی خاطرنشان ساخت: سیاست حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده در واقع با اعمال روشهایی به منظور جلوگیری از رشد قیمت ها باید پیاده شود و این مهم در شرایط کنونی بیش از پیش اهمیت دارد.

ایران در سال گذشته 16.6 میلیون تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با رقم 15.5 میلیون تنی در سال 92 رشد هفت درصدی را نشان داد، قرار است برای سال جاری تولید فولاد خام به رقم 18 میلیون تن برسد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، همچنین محصولات فولادی تولیدی در سال گذشته با رشد دو درصدی نسبت به سال 92 به رقم 16.9 میلیون تن رسید و انتظار می رود 19 میلیون تن محصولات فولادی امسال تولید شود.

براساس تازه ترین گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در بین 65 کشور تولیدکننده فولاد به رتبه چهاردهم دست یافت.

مجتمع فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان (اهواز) بیش از 80 درصد فولاد کشور را تولید می کنند.

تصاویر
  • تمرکز فشار مالیات بر روی تولیدکنندگان فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها