Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
درخواست فولادسازان ازدولت به منظور حمایت تولید و بخش خصوصی
 

درخواست فولادسازان ازدولت به منظور حمایت تولید و بخش خصوصی

ﺳﻪشنبه، 09 تیر 1394 | Article Rating

رئیس هیات مدیره یک شرکت فولادسازی معتقداست: امروز شرایط بحران جهانی در بخش فولاد به گونه ای است که دولت باید به منظور حمایتاز تولید و بخش خصوصی نسبت به حذف ارز مبادله ای و اعمال تعرفه پلکانی برای جلوگیریاز واردات بی رویه وارد عمل شود.

رسول عرفانیان در نشست خبری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برای اصلاح نرخ تعرفه پیشنهادی به وزارت صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران، افزود: خرداد ماه سال گذشته بخاطر شرایط بحران جهانی با کاهش ارزش روبل(واحد پول روسیه) و یورو شاهد بودیم و به دنبال آن دامپینگ تولیدکنندگان فولاد (چین، روسیه و اوکراین) اعمال شد.

وی اضافه کرد: تولید مازاد و کاهش رشد اقتصادی در چین شرایطی را فراهم کرد که فولادسازان این کشور برای عرضه تولیدات در خاورمیانه به ویژه در بازار ایران از انگیزه لازم برخوردار باشند.

عرفانیان گفت: انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران براساس مکاتبات صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرایط فعلی را پیش بینی کرده بودند اما نسبت به آن اقدامات پیشگیرانه لازم صورت نگرفت.

وی خاطرنشان ساخت: امروز تعرفه واردات مواد اولیه، بالاتر از تعرفه محصول شده و در واقع تولیدکنندگان ورق فولادی به عنوان صنایع میانی در شرایط بحرانی قرار گرفته اند و فقط براساس احتمالات به فعالیت خود ادامه می دهند.

عرفانیان تصریح کرد: تشکلهای مردم نهاد در واقع به منزله بازوی کارشناسی دولت محسوب می شوند و باید از این توانمندی و تخصص که بدون هزینه هم خواهد بود، بهره گیری شود تا مانع از اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی شود.

وی معتقد است: سالهای گذشته دستگاههای اجرایی به شکل جزیره ای برنامه ریزی و عمل می کردند و انتظار می رود در دولت یازدهم به دیدگاه های کارشناسی بخش خصوصی در قالب تشکل ها بهای لازم داده شود.

عرفانیان تاکید کرد: واحدهای فولادسازی کشور امروز به دلیل بحران تولید، ناگزیر از اجرای تعدیل نیروی انسانی هستند و با این شرایط نمی توانند تداوم تولید داشته باشند.

آمارهای غیررسمی حاکی است طی دو ماهه نخست سال جاری 480 هزار تن انواع ورق فولادی وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال 1393 رشد 13 درصدی را نشان می دهد.

رکود در بخش ساختمان ومسکن در سال گذشته موجب افت تولید 16 درصدی تیرآهن نسبت به سال 92 از سوی بخش خصوصی شد، در عین حال تولید میلگرد نیز کاهش داشت.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، تولیدات فولادی سال گذشته در مجموع 16.9 میلیون تن ثبت شد که در مقایسه با سال 92 رشد دو درصدی داشت، قرار است امسال 19 میلیون تن تولیدات فولادی صورت گیرد.

تصاویر
  • درخواست فولادسازان ازدولت به منظور حمایت تولید و بخش خصوصی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها