Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تکمیل طرح های صنعتی سیاست دولت و ایمیدرو است
 

تکمیل طرح های صنعتی سیاست دولت و ایمیدرو است

چهارشنبه، 10 تیر 1394 | Article Rating
دکتر مهدی کرباسیان در بازدید از موسسه اطلاعات به مناسبت روز صنعت و معدن افزود: ماهیت وجودی سازمان های توسعه ای مانند ایمیدرو سرمایه گذاری در مناطق محروم،‌ پر ریسک و مکان هایی است که بخش خصوصی تمایلی به حضور ندارد.
وی در عین حال گفت: فعالیت در یک فضای آزاد از نظر تسهیل در ورود و خروج سرمایه، استفاده از سرمایه گذاری خارجی و همچنین بهره مندی از تسهیلات بانکی بین المللی سبب می شود تا به یک بازار رقابتی دست پیدا کنیم.
کرباسیان با بیان اینکه تحریم های ظالمانه فعلی مانع از حضور سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران شده است، افزود: امیدواریم با رفع تحریم ها، وارد یک بازار رقابتی در بخش معدن و صنایع معدنی شویم.
وی با اشاره به رقابت پذیری تولیدات معدنی و صنایع معدنی ایران در سطح جهانی ادامه داد: ایران با وجود داشتن انرژی فراوان، نیروی انسانی متخصص و توانمند همچنین ذخایر غنی معدنی حتما می تواند به لحاظ قیمت تمام شده تولید محصولات معدنی در بازار جهانی و با کشورهای دیگر رقابت کند اما وجود مواردی چون نبود تسهیلات ارزان بانکی و برخی محدودیت های صادراتی مانع از تحقق این اهداف شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اجرای طرح های فولادی گفت: اجرای طرح ها در نقاطی که زیرساخت های لازم مانند آب، ‌برق،‌ گاز و راه های ارتباطی کافی نداشته باشد، توجیه اقتصادی ندارد و به همین دلیل است که اجرای طرح های 7 گانه فولاد استانی هنوز تمام نشده است.
کرباسیان افزود: در شرایط فعلی اجرای طرح های فولاد ی علاوه بر داشتن ظرفیت های 2 تا 3 میلیون تنی ، باید در کنار سواحل خلیج فارس و دریای عمان باشد تا امکان صادرات محصول با هزینه های کمتر و رقابتی فراهم شود.
وی تصریح کرد : ایمیدرو در سال 93 طرح توازن یا طرح جامع فولاد را برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز و رسیدن به 55 میلیون تن فولاد به روز کرده ، ضمن اینکه طرح جامع زغالسنگ را هم در دستور کار قرار داده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو وجود بخش خصوصی توانمند را به نفع اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: در سال های 82 و 83 به دلیل داشتن حضور قوی بخش خصوصی ، کشور بالاترین رشد اقتصادی را با نرخ 7 درصد تجربه کرد.
کرباسیان ادامه داد: در گذشته حدود 30 هزار میلیارد تومان از اموال و دارایی های ایمیدرو از جمله 21 هزار میلیارد تومان آن را در سال 91 به اسم خصوصی سازی اما در قالب رد دیون واگذارشد که باعث شد طرح های از قبل برنامه ریزی شده واحدها با مشکل مواجه شود.
وی افزود: با برنامه ریزی صحیح ، ایمیدرو در دو سال گذشته با مشارکت بخش خصوصی توانست بسیاری از طرح های نیمه تمام خود را فعال و اجرایی کند و برخی را تکمیل و به بهره برداری برساند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعایی نیز در این دیدار تاریخچه ای از تاسیس و همچنین عملکرد موسسه اطلاعات بیان کرد


تصاویر
  • تکمیل طرح های صنعتی سیاست دولت و ایمیدرو است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها